آفتاب

گزارش تفحص از دانشگاه آزاد در دستور کار صحن علنی مجلس

گزارش تفحص از دانشگاه آزاد در دستور کار صحن علنی مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات هفته آینده خود گزارش آموزش در مورد تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی را در دستور کار دارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سوال سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دیگر دستور کارهای جلسات علنی هفته آینده مجلس است.

کمیسیون عمران نیز در هفته آینده در مورد زلزله‌های دوازدهم و نوزدهم دی‌ماه سال 92 بستک و جزیره کیش در استان هرمزگان گزارشی را به نمایندگان ارائه خواهد کرد.

گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت درباره واردات کالاهای استراتژیک و تنظیم بازار این کالاها نیز در دستور کار جلسات علنی هفته آینده مجلس خواهد بود.

ادامه رسیدگی به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، طرح اصلاح قانون تعاونی کردن تولید و یکپارچه شدن اراضی در حوزه عمل شرکت‌های تعاونی روستایی و طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد از دیگر دستور کارهای جلسات علنی هفته آینده مجلس خواهد بود.

نمایندگان در جلسات هفته آینده هم‌چنین طرح الزام تأمین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت، لایحه اجازه مشارکت ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی، طرح حمایت از صنعت برق کشور و طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده را بررسی می‌کنند.

بررسی طرح اصلاح بند ج ماده 178 قانون برنامه پنجم، طرح اصلاح بند ز ماده 44 قانون برنامه پنجم، لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیأت‌های انضباطی نیروهای مسلح و بررسی طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه در مقابل شخص ثالث نیز در دستور کار مجلس قرار دارد.

نمانیدگان هم‌چنین لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، طرح جلوگیری از پرداخت خسارت تأخیر به کشتی‌ها، طرح اصلاح قانون تانظیم بخشی از مقررات مالی دولت و طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

طرح جرم سیاسی،‌ طرح اصلاح قانون تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی، طرح الحاق یک بند به ماده 524 قانون آیین دادرسی مدنی،‌ طرح الحاق یک تبصره به ماده 505 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب و طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس از دیگر دستورکارهای هفته آینده نمایندگان در صحن علنی خواهد بود.

نمایندگان در هفته آینده دو عضو ناظر کمیسیون بهداشت در ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات، دو عضو ناظر همین کمیسیون در شورای عالی نظام پزشکی و یک نفر از اعضای کمیسیون کشاورزی و یک نفر از اعضای کمیسیون بهداشت را به عنوان ناظر در شورای ملی ایمنی زیستی انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام

کد N553508

وبگردی