آفتاب

ادامه تحصن جدایی‌طلبان جنوب یمن در عدن/ درگیری میان حوثی‌ها با افراد مسلح در الحدیده

ادامه تحصن جدایی‌طلبان جنوب یمن در عدن/ درگیری میان حوثی‌ها با افراد مسلح در الحدیده

در حالی که جدایی‌طلبان جنوب یمن همچنان به تحصن خود در این کشور ادامه می دهند، در فراخوانی از تمامی حامیان خود خواستند تا امروز ( جمعه) در تظاهراتی با عنوان "روز خشم" در شهر عدن مشارکت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جدایی طلبان یمن در ادامه تحصن و اعتراضات خود علیه دولت مرکزی این کشور از حامیان خود خواستند تا امروز ( جمعه ) در تظاهراتی با عنوان روز خشم در عدن به خیابان ها آمده و بار دیگر بر درخواست خود برای جدایی از شمال یمن پافشاری کنند.

این در حالی است که هزاران تن از کارمندان موسسات دولتی و سندیکاها در عدن یکی از بزرگ ترین شهرهای جنوب یمن به خیمه های تحصن در منطقه " خور مکسر" در عدن پیوسته اند.

جدایی طلبان که تحصن خود را از 14 اکتبر جاری آغاز کرده اند خواهان این هستند که به مردم جنوب حق تعیین سرنوشت و استقلال جنوب کشور داده شود.

از سوی دیگر منابع یمنی اعلام کردند که درگیری های شدیدی میان حوثی ها و افراد مسلح موسوم به " جنبش التهامی" در شهر الحدیده در غرب یمن رخ داد که موجب کشته و زخمی شدن چند تن شد.

همچنین روز پنج شنبه درگیری های جدیدی میان گروه القاعده و حوثی ها در شهر رداع در استان البیضاء رخ داد.

در همین راستا وزارت کشور یمن حمله حوثی ها به مقر این وزارت خانه در صنعا را تکذیب و اعلام کرد که حوثی ها اقدام به بستن این مقر نکرده اند.

انتهای پیام

کد N553427

وبگردی