آفتاب
افتخاری با مهر مطرح کرد:

رئیس جمهور طرح حمایت از آمران به معروف را مطالعه کند

رئیس جمهور طرح حمایت از آمران به معروف را مطالعه کند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رئیس جمهور باید طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را مطالعه کرده و به عقبه خودشان برگردند و تیشه به ریشه خودشان نزنند.

لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در سفر به زنجان درباره امر به معروف و نهی از منکر و انتقاد تلویحی از طرح مجلس برای حمایت از آمران به معروف گفت: من بعید می دانم از رئیس جمهوری که در حوزه درس خوانده و در مجلس کار کرده، اینگونه تیشه به ریشه خود بزند.

وی با بیان اینکه نظر ایشان نشان می دهد که ما فروع دین خود را فراموش کرده ایم، اظهار داشت: اگر ما خمس و نماز و روزه را قبول داریم یک بخشی از این فروع امر به معروف و نهی از منکر است و ما حتی انتظار داشتیم که ریاست جمهوری زودتر برای احیای این فریضه اقدام کند.

افتخاری ادامه داد: قطعا آقای روحانی مصادیق امر به معروف و نهی از منکر را می داند؛ یکی از این مصادیق عدم انتصاب افراد ناشایست است؛ چون به هر حال برخی از این مصادیق درباره مسئولین جکومت اسلامی است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه انتظار داشتیم آقای روحانی طرح حمایت از آمران به معروف را مطالعه کند، افزود: مصادیق امر به معروف و نهی از منکر بسیار زیاد است و عدم اجرای قانون، عدم توجه به بیانات رهبری و فساد و رشوه خواری نیز یکی از مصادیق منکر است.

وی اضافه کرد: وقتی رهبری می فرمایند قوا باید با یکدیگر همپوشانی داشته و از حرف هایی که باعث دلخوری و دلزدگی پرهیز کنند، یعنی عدم توجه این این سخن نیز یکی از مصادیق منکر است.

افتخاری تصریح کرد: به جای اینکه فورا در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ذهن ها را به سمت بحث عفاف و حجاب ببریم که قطعا هم مهم است، باید بدانیم که این طرح مصادیق بسیار گسترده امر به معروف را بیان و بر لزوم اجرای این فرضیه از سوی مردم نسبت به مسئولان و برعکس تاکید دارد.

نماینده تهران افزود: رئیس جمهور ابتدا باید این طرح را مطالعه کنند و به عقبه خودشان برگردند و تیشه به ریشه خودشان نزنند و بر روی مشاورین خود که برخی مسائل را به ایشان انتقال می دهند، بازنگری کنند چون ممکن است آنها آقای رئیس جمهور را از معروف بازداشته و به سوی منکر سوق بدهند.

 

کد N553417

وبگردی