آفتاب

نظر پاپ در مورد حبس ابد

نظر پاپ در مورد حبس ابد

پاپ فرانسیس بار دیگر درخواست کلیسای کاتولیک مبنی بر پایان دادن به احکام اعدام را مطرح کرد اما این بار ضمن محکوم کردن حبس ابد از کشورهای جهان خواست انتقال زندانیان به مراکز شکنجه را ممنوع کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشا تودی، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان از کشورهای جهان خواست تا شرایط زندان‌ها را بهبود بخشند اما همچنین صدور احکام سنگین از جمله حبس و انتقال زندانیان از کشوری به کشور دیگر را محکوم کرد.

وی گفت: این سوءاستفاده‌ها زمانی پایان می‌یابد که جامعه بین‌الملل متعهد شود تا اصل شرافت انسانی را بالاتر از همه اصول قرار دهد و تاکید کرد که مردم باید به مبارزه برای خاتمه دادن به اشد مجازات باید تلاش کنند.

رهبر کاتولیک‌های جهان در ادامه تاکید کرد امروز از تمام مسیحیان جهان و مردان با ایمان خواسته می‌شود تا بجنگند نه برای لغو اشد مجازات، چه قانونی و چه غیرقانونی درتمام اشکال بلکه برای بهبود شرایط حبس و برای اینکه اطمینان حاصل کنند که به شرافت انسانی افرادی که از آزادی محرومند احترام گذاشته می‌شود.

وی تاکید کرد که حبس ابد در زندان حکم بهتری نسبت به اشد مجازات نیست و این حکم را "اعدام مخفی" خواند.

وی همچنین با انتقاد از استفاده از زمان حبس برای مجازات کودکان و سایر افراد گفت که زندان نمی‌تواند نسخه‌ای برای مشکلات جامعه باشد.

پاپ فرانسیس گفت: باوری که در دهه‌های اخیر گسترده شده مبنی بر اینکه از طریق مجازات در ملأعام مشکلات اجتماعی گوناگون حل و فصل می‌شود که مانند این است که بگوییم بیماری‌های گوناگون با یک دارو شفا می‌یابند.

انتهای پیام

کد N553272

وبگردی