آفتاب

هشدار اف.بی.آی نسبت به ربوده شدن خبرنگاران توسط افراطیون حامی داعش

هشدار اف.بی.آی نسبت به ربوده شدن خبرنگاران توسط افراطیون حامی داعش

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی هشدار داد که افراطیون وابسته به گروه تروریستی داعش "مامور ربودن خبرنگاران" شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشا تودی، روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: اف‌.بی‌.آی در یادداشتی اعلام کرده که اطلاعات معتبری که از سوی این سازمان به دست آمده حاکی از آن است که یک گروه وابسته به داعش قصد ربودن خبرنگاران را دارد زیرا این افراد وابسته به داعش، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران را اهدافی مطلوب می‌دانند که می‌توان آنها را به بخشی از سوریه انتقال داد که تحت کنترل انها است.

در گزارش این روزنامه آمده است که ارزیابی اف‌.بی‌.آی براساس بیانیه‌ها و پیام های اینترنتی حاکی از آن است که اعضا و حامیان داعش بر این باورند اعضای تشکیلات رسانه‌ای آمریکا اهداف مشروعی برای حملات تلافی‌جویانه آنها در برابر حمله ائتلاف غرب علیه داعش در سوریه و عراق هستند.

در این گزارش آمده است که حامیان اینترنتی داعش از طریق رسانه‌های اجتماعی خواستار اقدامات تلافی‌جویانه علیه آمریکا و منافع آن در سایر کشورها شده است و این حمایت‌ها از زمان حملات هوایی آمریکا در عراق و سوریه شدت یافته است.

این گزارش همچنین به یک پیام اینترنتی از سوی یکی از حامیان داعش در ماه گذشته اشاره کرده که در آن گفته شده بود: "اعضای رسانه‌ها از جمله گویندگان تلویزیون، خبرنگاران و مجریان گفت‌وگوهای تلویزیونی از اهداف در اولویت هستند".

همچنین اف‌. بی‌. آی هشدار داده است که حامیان داعش ممکن است برای دسترسی به خبرنگاران رابطه خود با داعش را پنهان کنند.

انتهای پیام

کد N552931

وبگردی