آفتاب

تعیین قیمت خودروهای جدید به تعویق افتاد

تعیین قیمت خودروهای جدید به تعویق افتاد

در حالی که پیش از این رییس شورای رقابت از تعیین قیمت چهار خودروی تندر 90، دنا، مدل جدید ام.وی.ام و 206 با موتور جدید خبر داده بود، اما این اتفاق نیفتاد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، اوایل هفته‌ای که گذشت رضا شیوا - رییس شورای رقابت - اعلام کرد: در جلسه آتی شورا در این هفته (چهارشنبه گذشته)، علاوه بر قیمت تندر 90، قیمت تعدادی از خودروهای جدید ایران خودرو و سایپا نیز تعیین خواهد شد.

این اظهارات در حالی است که قرار بود این کار در جلسه‌ی دو هفته پیش شورای رقابت انجام گیرد، اما به دلایلی تعیین قیمت خودروهای جدید به هفته گذشته موکول شده بود.


در این شرایط در حالی که به گفته شیوا قیمت خودروهای تندر 90، دنا، مدل جدید ام.وی.ام و 206 با موتور جدید باید چهارشنبه هفته گذشته تعیین می‌شد، اما باز هم این اتفاق رخ نداد.

به گفته عضو ناظر شورای رقابت اگرچه در این جلسه موضوع قیمت‌گذاری دو محصول جدید ایران خودرو با حضور مدیر عامل این شرکت و معاونان او بررسی شد، اما قیمت نهایی تعیین نشد.


همچنین در این جلسه موضوع قیمت‌گذاری محصولات جدید پارس خودرو و سایپا نیز مطرح نشده و به گفته مددی، در جلسه‌ی آتی این شورا با حضور مسوولان این دو شرکت قیمت جدید محصولات آنها تعیین خواهد شد.

تعویق چند باره زمان‌های اعلام شده برای تعیین قیمت تندر90 و همچنین برخی خودروهای جدید مانند دنا در حالی است که خودروی تندر 90 همچنان با قیمت‌های سال گذشته به فروش رسیده و تعداد قابل توجهی از خودروی دنا نیز پیش فروش شده است.


در این شرایط مشخص نیست تاخیر در تعیین قیمت خودروهای جدید به چه دلیلی صورت گرفته است. آیا خودروسازان قیمت‌های جدید تعیین شده از سوی شورای رقابت را نپذیرفتند یا آنکه مسوولان شورای رقابت نگران واکنش نمایندگان مجلس به قیمت‌های جدید هستند.

انتهای پیام




کد N552923

وبگردی