آفتاب

تشریح جزئیات امدادرسانی هلال احمر در مناطق سیل زده کشور

تشریح جزئیات امدادرسانی هلال احمر در مناطق سیل زده کشور

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، جزئیات امدادرسانی به استان‌های سیل‌زده کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی مرادی‌پور با اشاره به آخرین آمار امدادرسانی به استان‌های سیل‌زده کشور، افزود: از ۲۷ مهر امدادرسانی به ۱۳ استان متاثر از سیل یعنی استانهای آذربایجان‌های شرقی و غربی، اصفهان، ایلام، زنجان، کرمانشاه، گیلان، لرستان، مازندران، همدان، قزوین، تهران و خراسان رضوی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۹ روستا در ۳۱ شهرستان از سیل آسیب دیده است،اظهار کرد: بر این اساس امدادرسانی به ۳ هزار سیل‌زده انجام شده و ۲ نفر نیز نجات یافته‌اند.

مرادی‌پور با اشاره به مفقودی ۲ نفر در کشکان خرم آباد، توضیح داد: عملیات جست‌وجو از سوی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر برای یافتن این ۲ نفر ادامه دارد.

وی به تخلیه آب از ۲۹۰ منزل مسکونی اشاره م تصریح کرد: در عملیات‌های امداد و نجات و جست‌وجو در استان‌های سیل‌زده کشور ۵۱۰ امدادگر و نجاتگر در قالب ۱۳۰ تیم عملیاتی به مردم خدمت‌رسانی کرده‌اند.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تاکید کرد: عملیات امدادرسانی همچنان در نوشهر، نور، چالوس و تنکابن ادامه دارد.

کد N552738

وبگردی