آفتاب
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

علم به تنهایی دوای دردها نیست

علم به تنهایی دوای دردها نیست

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تأکید بر این‌که «باید علم را مقدمه عمل دانست» گفت: علم به تنهایی موضوعیت ندارد و همانند نسخه طبیبی است که به تنهایی به جایی نمی‌رسد؛ بلکه باید به آن نسخه عمل شود، تا دوای دردها باشد

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تأکید بر این‌که «باید علم را مقدمه عمل دانست» گفت: علم به تنهایی موضوعیت ندارد و همانند نسخه طبیبی است که به تنهایی به جایی نمی‌رسد؛ بلکه باید به آن نسخه عمل شود، تا دوای دردها باشد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار بانوان طلبه شهرهای کردستان، اراک و اصفهان در مدرسه امیرالمؤمنین با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص)، اظهار کرد: نبی مکرم اسلام(ص) فرمودند: کسی که به جاده علم و دانش قدم نهد خداوند او را به سوی بهشت رهنمون خواهد شد و فرشتگان بال و پر خویش را با میل و رغبت زیر پاهای اهل علم می گسترانند و تمام موجودات آسمان و زمین، حتّی ماهیان دریا، برای طالب علم استغفار می کنند. برتری عالم بر عابد مانند برتری ماه شب چهارده بر ستارگان دیگراست؛ بدانید که علما وارث پیامبرانند؛ زیرا پیامبران زر و سیمی به جای نگذارند؛ بلکه علم و دانش بر جای نهند، بدانید هر که از دانش ایشان برگیرد بهره ی فراوانی گرفته است.

مکارم‌شیرازی ادامه داد: فرشتگان مخلوقاتی گرانبها هستند؛ اما اهمیت علم آنقدر بالاست که آنها تواضع کرده و بال و پر خود را زیر پای طالبان علم می‌گسترانند.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، وی افزود: خداوند متعال با لطف بسیار زیاد، شما را در این مسیر قرار داده و حال که موفق به ورود در این عرصه شده‌اید، باید با تلاش و پشتکار به راه خود ادامه دهید.

این مرجع تقلید در توصیه‌هایی خطاب به طلاب، خاطرنشان کرد: علم را برای خدا یاد بگیرید؛ چراکه هر چیزی که برای خدا باشد، رشد خواهد کرد.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد: یقین بدانید بزرگانی که به این درجات رفیع علمی رسیده‌اند، خلوص نیت داشته و با این خصیصه، قله‌های علمی را فتح کرده‌اند.

وی با تأکید بر این‌که «باید علم را مقدمه عمل دانست» اظهار کرد: علم به تنهایی موضوعیت ندارد و همانند نسخه طبیبی است که به تنهایی به جایی نمی‌رسد؛ بلکه باید به آن نسخه عمل شود، تا دوای دردها باشد.

این مرجع تقلید اظهار کرد: تصمیم بگیرید که علم را نشر دهید و هرچه را که یاد گرفته‌اید، به دیگران نیز بیاموزید.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، پشتکار در تحصیل را بسیار مهم دانست و افزود: نباید از تحصیل علم خسته شوید؛ چراکه پیشرفت را برای شما به همراه خواهد داشت.

این مرجع تقلید در پایان با تأکید بر نظم و انظباط در فعالیت‌ها اظهار کرد: نظم در خواب، بیداری، درس، مطالعه، مباحثه و ... از جمله کارهایی است که باید مد نظر داشته باشید و ان‌شاءالله با فراگیری علومی همچون تفسیر، کلام، عقائد، احکام و اخلاق چراغ روشنی برای نورافشانی برای منطقه خود باشید.

انتهای پیام

کد N552460

وبگردی