آفتاب
«وداع با یار صمیمی نظام»

آیت‌الله مهدوی کنی؛ شخصیت مورد احترام همه گروه‌ها

آیت‌الله مهدوی کنی؛ شخصیت مورد احترام همه گروه‌ها

پیکر آیت‌الله مهدوی کنی صبح روز پنجشنبه با حضور آحاد مختلف مردم و شاگردان ایشان و همچنین مسئولان قوای سه‌گانه،اعضای مجلس خبرگان و مقامات لشکری و کشوری از مقابل دانشگاه تهران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری تشییع شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آنچه در ادامه می‌آید نظرات برخی از شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع آیت‌الله مهدوی کنی در مورد ویژگی‌های شخصیتی ایشان است.

ایشان جلوه‌ای جامع میان دیانت و سیاست بودند

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی دادستان کل کشور اظهار کرد: چنانچه بخواهیم آیت‌الله مهدوی کنی را در یک جمله معرفی کنیم باید بگوییم که ایشان جلوه‌ای جامع میان دیانت و سیاست بودند.

وی با بیان این‌که «آیت‌الله مهدوی کنی پنجاه سال کار سیاسی کردند اما در این کار هیچگاه از اصول و موازین شرعی و خطوط قرمز عبور نکردند»، گفت: آیت‌الله مهدوی کنی نمادی میان حوزه و دانشگاه و جمع بین آنچه که در حوزه و دانشگاه است بودند. ایشان سخت‌ترین کارهای پس از پیروزی انقلاب را عهده‌دار شدند.

دادستان کل کشور با اشاره به مسئولیت آیت‌الله مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق (ع)، گفت: ایشان در دانشگاه امام صادق (ع) مسئولیت کادرسازی برای نظام اسلامی را عهده‌دار شدند.

آیت‌الله مهدوی کنی نقش مهمی در تثبیت انقلاب داشتند

هم‌چنین رییس دانشگاه آزاد اظهار کرد: آیت‌الله مهدوی کنی عالمی مجاهد بودند که در مسیر انقلاب آثار ارزنده‌ای را از خود به جا گذاشتند.

میرزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش علمی آیت‌الله مهدوی کنی در کشور، گفت: دانشگاه امام صادق (ع) از یادگارهای ایشان است که نیروهای اثرگذاری را تربیت کردند.

وی افزود: آیت‌الله مهدوی کنی از یاران انقلاب و از سابقون نظام بودند که نقش مهمی در تثبیت انقلاب اسلامی داشتند.

حرف و عمل آیت‌الله مهدوی کنی یکی بود

رییس سازمان بازرسی کل کشور نیز اظهار کرد: حرف و عمل آیت‌الله مهدوی کنی یکی بود و ایشان یک عالم بااخلاق بودند.

سراج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در یک کلام می‌توان گفت آیت‌الله مهدوی کنی یک شخصیت ولایی کامل بودند که فقدان ایشان همه دوستداران نظام را متاثر کرد.

آیت‌الله مهدوی کنی نقش مهمی در وحدت گروه‌های سیاسی داشتند

منتجب‌نیا هم اظهار کرد: آیت‌الله مهدوی کنی از بزرگان انقلاب و نقش مهمی در وحدت گروه‌های سیاسی داشتند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که «ایشان نمونه اعتدال و انصاف بودند»، گفت: آیت‌الله مهدوی کنی به رغم این‌که در راس یک جبهه سیاسی بود همیشه با اعتدال و انصاف صحبت می‌کرد و در عرصه سیاست آمیزه‌ای از انصاف و اخلاق بودند.

وی افزود: جای ایشان در فضای سیاسی کشور خالی است و امیدواریم منش و روشش را همه فعالان سیاسی دنبال کنند.

مرحوم آیت الله مهدوی کنی سیاستمداری صادق بودند

هم‌چنین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش اظهار کرد: رییس مجلس خبرگان یار با وفای انقلاب بود و تمام تلاش خود را جهت اعتلای نظام جمهوری اسلامی به کار گرفت.

فرزاد اسماعیلی در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله مهدوی کنی، گفت: آیت‌الله مهدوی کنی به واقع «ابوذر» انقلاب و یکی از شخصیت‌های برجسته کشور بودند که فقدان ایشان احساس می‌شود.

حرکت خالصانه در راه عزت اسلام و تلاش برای رفع مشکلات مردم از ویژگی‌های آیت‌الله مهدوی کنی بود

وزیر دادگستری نیز اظهار کرد: حرکت خالصانه در راه عزت اسلام و تلاش برای تقویت نظام و رفع مشکلات مردم از ویژگی های رییس فقید مجلس خبرگان بود و دینمداری، پاک بودن، حسن ظن و اخلاق و دلسوزی را از دیگر ویژگی های شخصیتی یار و یاور امام(ره) و رهبری بود.

مصطفی پورمحمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله مهدوی کنی، گفت: آیت‌الله مهدوی کنی جزو چهره‌های برجسته‌ای بودند که صادقانه، دینمدار و وفادار به دین بودند و خالصانه در راه عزت اسلام، تقویت نظام و رفع مشکلات مردم عمل می‌کردند و زندگی پاک و همراه با اثربخشی فراوان داشتند و وقتی کسی خیرخواه مردم باشد، مردم برای قدرشناسی در چنین مراسمی حضور می‌یابند.

آیت‌الله مهدوی کنی مامن و پناهگاه جوانان انقلابی بودند

محمدرضا باهنر نیز در حاشیه مراسم تشییع رییس مجلس خبرگان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقش آیت‌الله مهدوی کنی در مسیر انقلاب اسلامی، گفت: قبل از انقلاب ایشان مامن و پناهگاه جوانان انقلابی بودند و بعد از پیروزی انقلاب هم همواره کارهای سخت، سنگین و با مدیریت‌های عالی را رهبری کرد.

وی افزود: ایشان یکی از کارهای به یاد ماندنی‌اش تاسیس جامعه‌الصادق و مدرسه مروی بود که نیروهای بسیار ارزشمندی تربیت کرد و ایشان پشتوانه نیروهای انقلابی، متدین و اصولگرا بود.

آیت‌الله مهدوی‌کنی یکی از ارکان انقلاب اسلامی بودند

فرمانده نیروی انتظامی نیز با اشاره به شخصیت آیت‌الله مهدوی‌کنی، گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی تا پایان دوران حیات خود به دنبال تحصیل، تهذیب، علم و آموزش بودند و دانشگاه امام صادق (ع) نیز از مجموعه آثار مهمی است که از ایشان به یادگار باقی مانده است.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه مراسم تشییع پیکر رئیس مجلس خبرگان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقش آیت‌الله مهدوی‌کنی در مسیر انقلاب اسلامی، گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی انسانی وارسته و یکی از ارکان و استوانه‌های انقلاب اسلامی در دوران قبل، حین و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بودند.

وی همچنین با اشاره به همراهی آیت‌الله مهدوی‌کنی با امام خمینی (ره) در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: ایشان در جریان انقلاب اسلامی و مبارزات خود از یاران وفادار امام خمینی (ره) بودند و در تهران و در زمان اوج‌گیری انقلاب تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پذیرفتن مسئولیت‌های مختلف گام‌های ارزشمندی در جهت پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی ایران برداشتند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه به مسئولیت‌های مختلف آیت‌الله مهدوی‌کنی در دوران پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: هیچگاه آیت‌الله مهدوی‌کنی کشور را رها نکردند و تا آخرین لحظات عمر خود به دنبال اعتلای نظام بودند. ایشان تا پایان دوران حیات خود به دنبال تحصیل، تهذیب، علم و آموزش بودند و دانشگاه امام صادق (ع) نیز از مجموعه آثار مهمی است که از ایشان به یادگار باقی مانده است.

احمدی‌مقدم در پایان با تاکید بر این‌که «آیت‌الله مهدوی کنی انسانی پرهیزکار، وارسته و دانشمند و مردمی بودند» گفت: امیدوارم که خداوند ایشان را رحمت کند و ایشان با امام و شهدا محشور شوند.

انتهای پیام

کد N552311

وبگردی