آفتاب

هزینه‌ نجومی درمان معلولان در تایباد

هزینه‌ نجومی درمان معلولان در تایباد

رییس اداره بهزیستی تایباد گفت: هزینه‌های درمان معلولان بهزیستی تایباد نجومی است.

علیرضا حسین پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، هزینه بالای درمان را یکی از مهمترین مشکلات معلولان عنوان کرد و افزود: هزینه‌های درمانی معلولان روز به روز به صورت نجومی افزایش پیدا می‌کند و در حال حاضر بسیاری از معلولان آسیب نخاعی با زخم بستر مواجه هستند. بهزیستی در حد توان و امکانات و بودجه‌های موجود خدماتی را به این معلولان ارائه می‌دهد اما پاسخگوی تمام نیاز آنها نیست.

وی ادامه داد: پرداخت مستمری، بن‌های نقدی خرید و ارائه تشک مواج از جمله خدمات ارائه شده بهزیستی به معلولان است، با این وجود یکی از عمده مشکلات معلولان نخاعی، هزینه‌های درمانی و دارویی است. در صورت افزایش سقف بیمه درمانی مددجویان تحت پوشش و اتخاذ تدابیری جهت پرداخت بیمه تکمیلی با پرداخت تعهدات مناسب، قطعاً یکی از مشکلات خانواده‌های تحت پوشش این اداره حل خواهد شد.

حسن‌پور افزود: با توجه به محرومیت در منطقه مرزی تایباد شاهد رشد روز افزون معلولیت‌ها هستیم. حدود 3322 خانوار با جمعیتی بالغ بر پانزده هزار و 320 نفر در اداره بهزیستی تایباد پرونده دارند و بودجه‌های دولتی پاسخگوی این تعداد خانواده تحت حمایت نیست لذا از خیران شهرستان درخواست کمک‌های مالی جهت کمک به نیازمندان داریم.

وی، کمبود نیروی انسانی بویژه کارشناس تخصصی در شهرستان را یکی از مشکلات بهزیستی تایباد، عنوان و تصریح کرد: با توجه به اینکه در خانواده‌های تحت پوشش شاهد مشکلات عدیده ذهنی و روانی هستیم، با جذب نیروی انسانی متخصص جهت کاهش رنج روانی افراد و مشاوره با افراد تحت حمایت می‌توانیم به گونه‌ای چشمگیر کاهش مشکلات ذهنی و روانی افراد را پیش‌بینی کنیم. با وجود نیروی متخصص، کیفیت بهتر خدمات را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

کد N552027

وبگردی