آفتاب

گزارشی از همایش سالانه "فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز"

گزارشی از همایش سالانه "فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز"

همایش سالانه «فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران» امروز 30 مهرماه در سالن شهید رجایی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در ابتدای این سمینار صمدی، رییس امور فاوا شرکت ملی گاز به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز پرداخت و همچنین به برنامه های پیش روی واحد ICT این شرکت اشاره و انتظارات و نیازهای مورد نیاز ICT را برای بهبود عملکرد و کارایی این بخش برشمرد.

در ادامه عراقی، معاون وزیر نفت در امور گاز و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران ضمن تاکید بر اهمیت و جایگاه ویژه IT در شرکت ملی گاز ایران به انتظارات از IT اشاره کرد و گفت: از نیروهای IT مجموعه شرکت ملی گاز می‌خواهم به جای این که از مدیران و سازمان انتظار داشته باشند که به اهمیت، خواست ها و اقدامات آی.تی نگاه ایده آل داشته باشند، آنها خود شرایط مورد نیازشان را در مجموعه‌های متبوعشان ایجاد کنند.

در همین راستا صمدی اسکویی، رییس امور فاوا شرکت ملی گاز در پاسخ به سوالی مبنی بر این که هدف از برگزاری این سمینار به صورت گسترده و عمومی چیست، گفت: پیش از این سمینارهای IT شرکت ملی گاز به صورت تخصصی و بر اساس موضوعات خاص برگزار می شد و این اولین بار است که به صورت گسترده و عمومی برگزار می‌شود. این سمینار هم تخصصی و در عین حال عمومی است چرا که تمام مطالبی که در این سمینار ارائه می‌شوند کاربرد عمومی دارند.

وی افزود: ساختار شرکت ملی گاز به این صورت است که شرکتهای ستادی، پالایشی و عملیاتی دارد که هر کدام از این ها قسمتی از بیزینس را پوشش می دهند و این سمینار به گونه ای طراحی شده که شامل حال تمام این بخش ها بشود. یکی از اهداف مهم ما از برگزاری این سمینار اطلاع رسانی است و هدف دیگر ارائه تجربیات و اقدامات شاخصی است که در هرکدام از بخش های شرکت ملی گاز درحوزه IT انجام شده باشد و یا حتی بیرون از سازمان انجام شده و در شرکت ملی گاز کاربرد داشته باشد. هدف دیگر ما این است که از تکنولوژی های روزی که می تواند در کسب و کار شرکت ملی گاز ایران کاربرد داشته باشد، آگاهی پیدا کنیم.

همچنین سرباز وطن، سرپرست پروژه های نرم افزاری و سخت افزاری شرکت ملی گاز در خصوص اهمیت «مراکز داده» در صنعت IT گفت: مهمترین قسمت یک سازمان در صنعت IT اطلاعات آن است. مرکزیت این اطلاعات درمرکز داده داخلی به عنوان قلب تپنده سازمان یا شرکت و حجیم‌تر شدن روزمره این اطلاعات نیاز به مراکزی با کارایی و امنیت بالا و هزینه پایین برای ادامه حیات یک شرکت، را بیش از پیش نمایان می‌کند.

به گفته وی مراکز داده به صورت استراتژیک در موقعیت های مشخصی پخش شده و در مقابل نبود برق و بلایای طبیعی محافظت می شوند. همچنین دارای منابع اضافی برای تولیدبرق و پهنای باند بلا استفاده در شرایط اضطراری هستند. به این ترتیب سازمان ها در اطراف جهان می توانند با خیال راحت سرویس دهی خود را از طریق مراکز داده انجام دهند و از خدمات آن ها بدون نیاز به نگرانی ازبابت مسائل جنبی نهایت استفاده را ببرند.

او خاطرنشان کرد: همچنین آن ها می توانند با حذف این نگرانی ها توجه خود را هر چه بیشتر به مسائل تجارتی معطوف کنند و با افزایش کیفی خدمات خود سعی در نزدیکی هر چه بیشتر به نظرات مشتری و گام برداشتن در جهت ایجاد یک جو مشتری مدار داشته باشند.

انتهای پیام

کد N551878

وبگردی