آفتاب
در ۷ شعبه جمعیت هلال احمر استان مرکزی؛

مانورهای لحظه صفر و دورمیزی برگزار شد

مانورهای لحظه صفر و دورمیزی برگزار شد

یکی از برنامه‌های هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، مانور لحظه صفر و دورمیزی بود که با مشارکت فرمانداری‌ها، سازمان‌ها و ادارات عضو مدیریت بحران شهرستان در ۷ شعبه استان برگزار شد.

مرتضی سلیمی، مدیرعامل هلال احمر استان مرکزی، گفت: یکی از برنامه‌های هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، مانور لحظه صفر و دورمیزی بود که با مشارکت فرمانداری‌ها، سازمان‌ها و ادارات عضو مدیریت بحران شهرستان در ۷ شعبه استان برگزار شد.
به گزارش ایلنا از اراک، وی اظهارکرد: این مانور‌ها با هدف هماهنگی و مشارکت بین دستگاه‌ها و آشنایی با وظایف در هنگام حوادث و بلایا، هماهنگی در دریافت اطلاعات و آگاهی رسانی به موقع برای فراخوانی عوامل اجرایی، مستند سازی اجرایی عملیات امداد و نجات از آغاز تا پایان، شناسایی مشکلات و موانع اجرایی فرایند عملیات امداد و نجات با چشم انداز پاسخگویی ۱۲ ساعته، اجرای آزمایشی طرح عملیاتی شعب و رفع معایب و نواقص احتمالی، مدیریت اطلاع رسانی حوادث و سوانح و نحوه ارتباط با رسانه‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه درمانور عملیاتی لحظه صفر زمان و مکان مشخص نیست، افزود: در مانور لحظه صفر زمان حضور، تجهیزات، امکانات، اسکان، تغذیه و سایرموارد ارزیابی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: دریافت اطلاعات از مناطق و ارائه گزارش‌ها، برآورد و محاسبه نیاز‌های اضطراری، اطلاع رسانی لحظه‌ای به استان، اعلام نیاز اضطراری جستجو و نجات، فرماندهی عملیات و ارائه گزارش از خدمات امداد و نجات ارائه شده از دیگر مراحل این سناریو بود.

وی در پایان گفت: این مانور‌ها در شعب اراک، ساوه، خمین، محلات، دلیجان، آشتیان و تفرش با حضور ۷۰۰ نفر پرسنل امدادی، امدادگر و اعضای ۱۴ گانه مدیریت بحران برگزار شد.

کد N551792

وبگردی