آفتاب
/سفر روحانی به زنجان/

یونسی:تحریم‌ها بزرگ‌ترین آسیب را به بنیه اقتصادی کشور وارده کرده است

یونسی:تحریم‌ها بزرگ‌ترین آسیب را به بنیه اقتصادی کشور وارده کرده است

دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‎های دینی و مذهبی، گفت: تحریم‎ها بزرگ‌ترین آسیب را به بنیه اقتصادی و اجتماعی کشور وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین "علی یونسی" در دیدار با مردم شهرستان ایجرود که در مصلای این شهر برگزار شد با اشاره به این‌که زنجان استانی فرهنگی ، دینی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و توریستی است، افزود: همه آن چیزی که برای توسعه‎ یک استان مورد نیاز است خداوند به زنجان عطا فرموده است.

وی تصریح کرد: خداوند دوست دارد ملت مسلمان در حالی که عالی‌ترین ویژگی اخلاقی را دارند در اوج ثروت و امنیت باشند، ولی امروز شاهد آن هستیم که بخش زیادی از نیازمندی‎های کشورمان همچون گندم، از کشورهای بیگانه تامین می‌شود.

وی ادامه داد: بالاتر از این منکری نیست که بخواهیم سرمان را در برابر بیگانه فرود آوریم و نیازمان را از آنان بطلبیم.

یونسی اظهار کرد: اگر اولویت اصلی، رسیدن به اشتغال جوانان است باید سرمایه‌گذاری در کشور امنیت داشته باشد و مورد تشویق قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که برای داشتن سرمایه‌گذاری ایمن و توریسم نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم، متذکر شد: فرهنگ ما باید پذیرای توریسم و سرمایه‌گذاری باشد و در این امر یعنی امنیت، ما نیازمند امنیت اقتصادی و اجتماعی هستیم تا بتوانیم در این عرصه وارد شویم.

دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‎های دینی و مذهبی، مشکل اصلی کشور ایران را بیکاری عنوان کرد.

یونسی با اشاره به این‌که دولت نسبت به مشکلات اقتصادی مردم واقف و آگاه است، یادآور شد: وظیفه اصلی دولت کاهش مشکلات اقتصادی است که گام نخست این مرتفع کردن مشکلات اقتصادی بحث دیپلماسی است و سپس رفع تحریم‌ها.

وی اظهار کرد: باید تحریم‌ها رفع شود و آن هم تنها از طریق مذاکره محقق خواهد شد، چرا که تحریم به زیان همه است و آثار آن از جنگ نیز بیشتر است.

وی تاکید کرد: ملت ایران مستحق گرسنگی، تحقیر، قصاص و بیکاری نیست، بلکه ملت ایران مستحق رشد، تعالی، سربلندی و عزت است و دولت هم تلاش خود را دارد تا با همت و کمک مردم این مشکلات را پشت سر گذاشته و در مدت کمی تورم مهار شود.

وی در ادامه با بیان این‌که مردم زنجان در عشق به اباعبدالله الحسین و اهل‌بیت(ع) شهرت جهانی دارند، متذکر شد: این عشق پیوند عمیق ملت ایران است و آنچه که انسجام و امنیت ما را تامین کرده همین پیوندی است که در روز هشتم محرم و یازدهم محرم در دسته‌های عزاداری حسینیه و زینبیه می‌بینیم.

یونسی گفت: اگر امام حسین(ع) قیام کرد تنها برای احیاء نماز و روزه نبود، بلکه چیزی که ایشان را برای قیام مصر نمود فساد گسترده‌ای بود که در جامعه اسلامی رخنه کرده بود.

وی، فساد بزرگ را دورویی، دزدی، رشوه، تهمت و... عنوان کرد و گفت: در جامعه ما همه این مظاهر به شکل عادی درآمده است و گاهی افراد به ظاهر دین‌مدار چنین جنایت‌هایی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

کد N551769

وبگردی