آفتاب

پنج خط قرمز اتحادیه اروپا برای رژیم صهیونیستی

پنج خط قرمز اتحادیه اروپا برای رژیم صهیونیستی

روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرد که اتحادیه اروپا پنج خط قرمز را در خصوص ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی فلسطین مشخص کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته این روزنامه اتحادیه اروپا در یک سند که احتمالا به دولت اسرائیل طی روزهای آتی تحویل داده شود، پنج خط قرمز را در خصوص شهرک سازی‌های اسرائیل مشخص کرده است و خط قرمز اول احداث شهرک "جفعات همتوس" در منطقه "بیت صفافا" در جنوب قدس شرقی است که امکان تشکیل کشور فلسطین را از بین خواهد برد.

خط قرمز دوم اجرای طرح شهرک‌سازی (IE) است که شهرک "معالیه ادومیم" در شرق قدس را به قدس غربی وصل می‌کند. این اقدام نیز امکان تشکیل کشور فلسطین را از بین می‌برد.

این سند احداث شهرک "هارحوما" در اراضی جبل ابوغنیم در جنوب قدس را خط قرمز سوم می‌داند و خط قرمز چهارم طرح‌های اسرائیل برای انتقال اجباری 12 هزار بادیه نشین از سرزمین خود در قدس به شهرک جدیدی در غور اردن در شرق کرانه باختری است.

اما خط قرمز پنجم تغییر اوضاع کنونی در مسجدالاقصی در قدس شرقی است.

هاآرتص نوشت: پس از گفت‌وگوهایی که میان سفرای اتحادیه اروپا در بروکسل در خصوص واکنش این اتحادیه به اقدامات اسرائیل صورت گرفت، پیام شدید اللحنی به اسرائیل داده شد و احتمالا سفیر اتحادیه اروپا در اراضی اشغالی این پیام را به مقامات اسرائیلی انتقال دهد.

در سند مذکور آمده است که اتحادیه اروپا به دولت اسرائیل نسبت به ادامه بیشتر شهرک‌سازی‌ها هشدار می‌دهد.

این سند تحریم‌ها ومجازات‌هایی که اتحادیه اروپا در صورت تجاوز اسرائیل از این خطوط قرمز، اعمال خواهد کرد را مشخص نکرده است.

انتهای پیام

کد N551336

وبگردی