آفتاب
غلامرضا کاتب:

انتظار ما از وزارت امور خارجه رفتار جدی‌تر با پاکستان در قبال حوادث تروریستی اخیر است

انتظار ما از وزارت امور خارجه رفتار جدی‌تر با پاکستان در قبال حوادث تروریستی اخیر است

نماینده مردم گرمسار، آرادان و ایوانکی در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار ما از وزارت امور خارجه، برخورد جدی‌تر با پاکستان در قابل حوادث تروریستی اخیر است.

غلامرضا کاتب در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه قطعا وزارت امور خارجه پیگیر مسائل و اتفاقاتی است که توسط تروریست ها در منطقه مرزی ما با پاکستان رخ داده است، افزود: اینکه در رسانه ها خبری مبنی بر اقدامات وزارت امور خارجه دیده نمی شود یا کمتر دیده شده، به این معنا نیست که این وزارتخانه مسئولیت خود را در این زمینه فراموش کرده یا کاهلی می کند.

وی در پاسخ به این سوال که شاید تمرکز بر مسائل هسته ای و توافق با گروه 1+5 باعث شده که به امور دیگر کم توجهی شود، گفت: اصلا این مسئله صحت ندارد، زیرا دیپلماسی شرق و غرب در وزارتخانه کاملا از هم مستقل است و ربطی به هم ندارد.

این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی با انتقاد از طرح برخی مسائل مانند ورود نیروهای نظامی به مرز پاکستان گفت: قطعا تا زمانی که بشود از طریق دیپلماسی و بحث و گفت و گو با مقامات پاکستان این مسئله را مرتفع ساخت، نباید بر این مسائل تمرکز کرد. ضرورتی ندارد که بخواهیم این گونه اقدام کنیم. فراخواندن سفیر پاکستان در ایران و نشست های مختلف و اعلام نگرانی ایران می تواند راهکار مطئمن تری باشد.
وی اضافه کرد: با این حال اگر این امر به نتیجه نرسید، می توان به راه های دیگری نیز اندیشید.

نماینده مردم گرمسار، آرادان و ایوانکی درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت امور خارجه نیز باید دیپلماسی خود را قوی تر سازد، گفت: انتظار ما از وزارت امور خارجه این است که ورودی قوی تر به این مسئله داشته باشد.

غلامرضا کاتب تاکید کرد: ما باید با طرف پاکستانی خود اتمام حجت کنیم؛ این گونه نمی شود که ما با آن ها در زمینه ایجاد امنیت مرزی همکاری کنیم، اما آن ها در زمینه تعهدات خود کوتاهی کنند و همکاری های لازم را نداشته باشند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی در خاتمه گفت: با این مقدمات به عقیده من دو راهکار اساسی را باید در این زمینه پیش گرفت.

وی توضیح داد: در گام اول باید حضور نیروهای نظامی خود را در مناطق مرزی بویژه مرز با پاکستان قوی‌تر کنیم و حضوری فعال تر داشته باشیم. از سوی دیگر باید به لحاظ دیپلماسی نیز برخوردی محکم تر داشته باشیم تا دیگر شاهد این گونه خسارات در مناطق مرزی خود نباشیم.

کد N551213

وبگردی