آفتاب

نماینده بوشهر: مهم‌ترین موضوع بعد از ترویج فرهنگ دینی، معیشت است

نماینده بوشهر: مهم‌ترین موضوع بعد از ترویج فرهنگ دینی، معیشت است

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همه باید بدانند حفظ انقلاب در گرو به کارگیری مدیرانی است که فرهنگ عاشورایی با خون و پوست آنها آمیخته باشد و این مهم جز با گزینش دقیق مدیران با صلاحیت و پرهیز از سیاست‌زدگی ممکن نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جراره طی نطق خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: صداقت در گفتار و رفتار ضروری‌ترین امر برای متولیان امور به ویژه معتمدین و منتخبین مردم است و مهم‌ترین موضوع بعد از ترویج فرهنگ دینی توجه به معیشت مردم و کنترل تورم و خروج از رکود با تاکید بر اقتصاد مقاومتی است و ایجاد اشتغال و استفاده از فرصت‌های مادی و معنوی است.

وی افزود: تنها راه برای برون رفت از مشکلات، ثبات قدم در اجرای فرامین الهی به عنوان مشخصه حکومت دینی و پرهیز از مدیریت سلیقه‌ای در دوره‌های مختلف ریاست‌جمهوری است که با تبعیت از رهبری ممکن خواهد بود.

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به رییس‌جمهور، گفت: اظهارنظر رییس‌جمهور در مورد ارتباط دادن استیضاح وزیر علوم با موضوع بورسیه‌ها نشان از عدم پذیرش حق نظارت مجلس و تداعی‌کننده ایجاد فشار به مجلس در فضای عمومی جهت جلوگیری از انجام وظایف قانونی و انفعال مجلس است و این امر از حقوقدان بعید است.

وی ادامه داد: خوب است رییس‌جمهور به جای پرداختن به مباحث مذکور به دغدغه‌های اساسی مردم توجه نماید که علیرغم اعتبار مصوب سال 92 و تاکید ایشان همچنان مردم روستاهای جوار نیروگاه اتمی بوشهر در سختی به سر می‌برند و کمترین قدمی که مورد امیدواری آنان باشد برداشته نشده است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با انتقاد از برخی تصمیمات دولت به بهانه قانون تقسیمات کشوری، تصریح کرد: لاینحل ماندن مشکلات عدیده برخی مناطق در استان بوشهر که ناشی از فقر مدیریت است که نتیجه تصمیم دولت است و ای کاش دکتر ابتکار نیز از شهرهایی که در برنامه خود مشکلات تاسف‌بار زیست محیطی در بوشهر دارند را نیز مورد نظر قرار می‌داد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل حمل و نقل، بهداشت، اشتغال، آموزش و پرورش و مسائل زیست محیطی اصلی‌ترین مسائل مردم حوزه انتخابیه است و لازم است دولت هر چه سریعتر برای اصلاح و ساماندهی آن اقدام نماید.

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش، گفت: بقای نظام اسلامی با کارآمدی آموزش و پرورش رابطه مستقیم دارد و دولت به جای کم کردن انگیزه معلمان با برخوردهای سیاسی به معیشت و کرامت معلمان بیندیشد و به جای توسعه کمی و بی‌تناسب مراکز آموزش عالی با محیط کسب و کار به کیفیت‌بخشی دانشگاه‌ها برای تربیت نیروی مورد نیاز امروز نظام به لحاظ تعهد و تخصص فکر کند.

جراره در پایان خواستار استفاده از نیروهای بومی در پروژه‌های نفت و گاز استان و تکمیل و تجهیز بیمارستان‌ گناوه و ارتقای سطح درمان در استان بوشهر و همچنین عمل به تعهدات عمرانی استان بوشهر شد.

انتهای پیام

کد N551154

وبگردی