آفتاب
فتاحی در مجلس مطرح کرد

فراکسیون اهل سنت، حکم اعدام شیخ نمر را محکوم می‌کند

فراکسیون اهل سنت، حکم اعدام شیخ نمر را محکوم می‌کند

یک عضو فراکسیون اهل سنت مجلس از محکوم کردن حکم اعدام شیخ نمر توسط این فراکسیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عابد فتاحی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: ما فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت درگذشت آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری ، شهادت برادر آموزگارمان را به مردم استان سیستان و بلوچستان و خانواده این شهید و جامعه آموزش و پرورش نیز تسلیت عرض می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به خبر تائید حکم اعدام روحانی مبارز اهل شیعه حضرت آیت الله شیخ نمر در عربستان تصریح کرد: این خبر باعث تاسف ، تاثر و ناراحتی شدید نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی و جامعه اهل سنت کشورمان شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس خاطر نشان کرد: گرچه مبارزان با ظلم و ستم و بیدادگری از شهادت باکی ندارند اما جای تاسف بسیار است که حکومت آل سعود به جای اجرای عدالت و احترام به حقوق شهروندی و آزادی های مشروع ، مدنی و مذهبی به چنین احکام سیاسی که مغایر با اتحاد مسلمانان است دست می‌زند.

فتاحی همچنین افزود: ما نمایندگان فراکسیون اهل سنت مجلس اطمینان داریم این احکام سیاسی و غیر عادلانه و غیر عقلایی تاثیری بر حرکت انقلابی مسلمانان اسلام ناب محمدی نداشته بلکه موجبات تضعیف هر چه بیشتر حکومت آل سعود در میان جامعه اهل سنت،‌ مردم عربستان و جهان اسلام را فراهم نموده و مبارزه عدالت خواهان را مستحکم تر و گسترده تر خواهد کرد.

این نماینده اهل سنت مجلس در پایان گفت:‌ ما ضمن محکومیت این حکم غیرعادلانه و سیاسی از سازمان های مدنی و حقوق بشری ، سازمان ملل نهادهای بشری و کشورهای اسلامی در خواست می‌کنیم ضمن محکومیت این حرکت نادرست در جهت جلوگیری از اجرای حکم صادره و آزادی ایشان اقدامی درخور شأن منزلت این روحانی مبارز و فراهم کنند.

انتهای پیام

کد N551138

وبگردی