آفتاب

دفاع اردوغان از آزادی مطبوعات در ترکیه

دفاع اردوغان از آزادی مطبوعات در ترکیه

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به کشته شدن 16 خبرنگار طی حملات نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به غزه از آزادی مطبوعات در کشورش دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنرانی‌اش در دومین سمپوزسیوم بین‌المللی ماموران ویژه، منتقدان آزادی مطبوعات در ترکیه را به در نظر نگرفتن کشته شدن خبرنگاران در جنگ غزه متهم کرد.

او در این باره گفت: متاسفانه، برخی سیاستمداران در ترکیه و برخی رسانه‌های بین‌المللی به شدت از ترکیه انتقاد می‌کنند و می‌گویند در این کشور آزادی مطبوعات وجود ندارد.

وی افزود: اما 16 خبرنگاری که توسط اسرائیل در جنگ علیه غزه کشته شدند هرگز توسط آن مطرح نشده است.

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه افزود، بسیاری از خبرنگاران طی جنگ اسرائیل علیه غزه یا تحت فشار قرار گرفتند یا کشته شدند.

اردوغان همچنین از پوشش خبری رسانه‌های بین‌المللی در مساله درگیری‌های اخیر در ترکیه به دلیل حملات داعش به کوبانی انتقاد کرد.

به گفته او نتیجه این وقایع در مجموع مرگ 43 تن از جمله تعدادی پلیس، تخریب اموال عمومی و غارت مغازه‌ها و ادارات بوده و به هیچ وجه در حدود آزادی بیان قرار نداشته است.

اردوغان در این باره گفت: من اکنون از رسانه‌های بین‌المللی و سیاستمداران غربی که از ما انتقاد می‌کنند، می‌پرسم آیا می‌توان این خرابکاری، غارت و خشونت را که منجر به مرگ بسیاری شد، حقی دموکراتیک در نظر بگیرند؟

انتهای پیام

کد N551010

وبگردی