آفتاب

ابراز نگرانی رژیم صهیونیستی از روند مذاکرات هسته‌ای

ابراز نگرانی رژیم صهیونیستی از روند مذاکرات هسته‌ای

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از دیدار با رییس پنتاگون، گفت: ما در این دیدار درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و نگرانی اسرائیل از روند این مذاکرات گفت‌وگو کردیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از دیدار با چاک هاگل وزیر دفاع آمریکا، گفت: در پنتاگون به وزیر دفاع آمریکا گفتم که مساله هسته‌ای ایران ما را نگران می‌کند. چیزی که برای ما نگران‌کننده است این است که در صورت حصول توافق نهایی چه توافقاتی صورت خواهد گرفت.

یعالون همچنین گفت که در دیدارش با چاک هاگل درباره جنگ عراق، سوریه و همکاری‌های دفاعی میان آمریکا و اسرائیل گفت‌وگو کرده‌اند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: ما بارها گفته‌ایم که عدم دستیابی به توافق بهتر از یک توافق بد است و اکنون سوال این است که آنها در حال حاضر بر سر چه مساله‌ای گفت‌وگو می‌کنند. آیا آنها روی تعداد بالای سانتریفیوژها رایزنی می‌کنند که در این صورت این سوال پیش می‌آید چرا ایرانی‌ها باید سانتریفیوژ داشته باشند.

یعالون در ادامه با تکیه بر ادعاهای نخ‌نمای رژیم صهیونیستی مبنی بر وجود ابعاد نظامی در فعالیت‌های هسته‌ای ایران، اظهار کرد: آیا مذاکره‌کنندگان درباره دیگر المان‌های پروژه هسته‌ای نظامی ایران شامل موشک‌هایی که برای حمل هلاهک هسته‌ای آماده‌اند، گفت‌وگو می‌کنند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، یعالون در حالی با همتای آمریکایی‌اش در پنتاگون دیدار کرده است که دور اخیر مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین پیشرفت‌هایی داشته است. همچنین نشست کارشناسان میان ایران و گروه 1+5 قرار است روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در پایتخت اتریش برگزار شود.

این در حالی است که مذاکرات هسته‌ای ایران به دلیل اختلاف بر سر ظرفیت غنی‌سازی در این کشور و چگونگی لغو تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل طی ماه‌های اخیر پیشرفت کمی داشته است.

انتهای پیام

کد N550910

وبگردی