آفتاب

واشنگتن اعزام مشاوران نظامی بیشتر به عراق را بررسی می‌کند

واشنگتن اعزام مشاوران نظامی بیشتر به عراق را بررسی می‌کند

یک مقام عالی‌رتبه در دولت آمریکا اعلام کرد که واشنگتن درخواست مسئولان عراقی را برای اعزام تعداد بیشتری از مشاوران نظامی به عراق مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مسوول بلندپایه در دولت آمریکا اعلام کرد که واشنگتن درخواست مسئولان عراقی برای اعزام تعداد بیشتری از مشاوران نظامی آمریکایی جهت کمک به نیروهای امنیتی عراقی برای مقابله با داعش را مورد بررسی قرار می‌دهد و این اقدام پس از تصمیم آمریکا برای فروش 600 میلیون دلار مهمات ضدتانک به عراق صورت می‌گیرد.

درخصوص این مساله در نشست‌های اخیر آنتونی بلینکن، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و مسوولان آمریکایی دیگر با مسوولان عراقی در بغداد و دیگر مناطق عراق بحث و گفت‌وگو شده بود. در حال حاضر حدود 1400 مشاور نظامی در عراق حضور دارند.

مسوول آمریکایی مذکور اعلام کرد: عراق خواهان نیروهای زمینی آمریکایی نشده است و در هر صورت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا هیچ‌گاه نیروهای زمینی را به عراق اعزام نخواهد کرد و مشاوران نظامی که به عراق اعزام می‌شوند ماموریتشان تنها به مشورت و ارایه کمک به عراقی‌ها محدود می‌شود.

به گفته این مسوول آمریکایی حملات علیه داعش در عراق احتمالاً ماه‌ها طول خواهد کشید و در سال جدید میلادی نیز ادامه خواهد یافت و بازپس‌گیری مناطق اصلی مانند شهر موصل یا استان الانبار زمان زیادی به طول می‌انجامد.

از سوی دیگر دولت آمریکا اخیراً تصمیم گرفت تا مهمات ضدتانک را که ارزش آن به 600 میلیون دلار می‌رسد، به عراق بفروشد.

به گفته مسوولان آمریکایی این معامله شامل 46 هزار گلوله ضدتانک 120 میلی‌متری و کمک‌های لجستیکی و فنی دیگر است.

در همین راستا، ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با خبرنگاران گفت: این بخشی از طرح ما برای ارسال تجهیزات دفاعی به دولت عراق جهت مقابله با گروه داعش است.

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه با این معامله موافقت کرده بود و کنگره آمریکا 30 روز فرصت دارد تا با این معامله مخالفت کند.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده بود که پنتاگون در سال‌جاری میلادی مهمات و سلاح به ارزش 650 میلیون دلار به عراق ارسال کرده است.

انتهای پیام

کد N550859

وبگردی