آفتاب

آماده باش کامل ارتش تونس در آستانه انتخابات

آماده باش کامل ارتش تونس در آستانه انتخابات

وزارت دفاع تونس از آماده باش کامل ارتش این کشور در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، حسن وسلاتی، سخنگوی وزارت دفاع تونس در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: بیش از یک ماه است که برای مقابله با هرگونه حادثه غیرمنتظره در آستانه انتخابات نیروهای خود را در داخل و مرزهای کشور مستقر کرده‌ایم و احتمال هر اتفاقی را می‌دهیم.

این سخنگو تاکید کرد: خطر وجود تروریسم و گروه‌های تروریستی همواره در کشور وجود دارد این گروه‌ها برای اجرای نقشه‌های خود برنامه‌ریزی می‌کنند و گردان‌های ما برای تامین امنیت از حریم کشور آن هم در آستانه انتخابات در جنوب کشور مستقر شده‌اند.

وی در خصوص تعداد نیروهای مستقر در کشور افزود: تمام افراد نیروهای مسلح برای تامین امنیت انتخابات در حالت آماده باش کامل هستند اما تعداد دقیق آن‌ها را اعلام نکرد.

وی تصریح کرد: روند فراخوان نیروهای ذخیره کشور و ترکیب آن‌ها با تشکیلات نظامی کشور به طور کامل صورت گرفته است.

پیشتر نیز مهدی جمعه، نخست وزیر تونس اعلام کرد که نیروهای ذخیره در تامین امنیت روند انتخابات مشارکت خواهند کرد.

طبق گفته‌های سرلشگر مختار بن نصر، سخنگوی پیشین وزارت دفاع تونس ارتش کشور از 60 هزار نیروی نظامی تشکیل شده است.

پیشتر لطفی بن جدو، وزیر کشور تونس ضمن اشاره به وجود تهدیدات تروریستی جدی در آستانه انتخابات اعلام کرد که تروریست‌ها سعی دارند تا به روند صلح انتخابات کشور ضربه وارد کنند.

لطفی بن جدو، خاطرنشان کرد که دستگاه‌های امنیتی کشور از طریق عملیات پیش دستانه توانستند که اقدامات خرابکارانه در گروه‌های تروریستی را که سفیران و شخصیت‌های سیاسی کشور را هدف خود قرار داده بودند، ناکام بگذارند.

انتهای پیام

کد N550779

وبگردی