آفتاب

سفیر فلسطین: طرح پایان اشغالگری و تشکیل کشور مستقل به شورای امنیت می‌رود

سفیر فلسطین: طرح پایان اشغالگری و تشکیل کشور مستقل به شورای امنیت می‌رود

سفیر فلسطین در سازمان ملل از عزم مسئولان فلسطینی برای ارائه طرح پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در نوامبر 2016 و تشکیل کشور مستقل فلسطین براساس مرزهای 1967 به شورای امنیت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل با رد تعویق ارائه طرح عربی پایان اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی تا نوامبر 2016 تاکید کرد: این طرح به زودی به شورای امنیت ارائه خواهد شد.

منصور با اشاره به اینکه بیشتر اعضای شورای امنیت هنوز با این طرح یا برخی از بندهایش مخالف هستند، گفت: این طرح طی روزها و هفته‌های پیشرو به رای گیری گذاشته می‌شود و ما هرگز برای انتهای سال یا آغاز سال جدید منتظر نمی‌مانیم.

در همین حال سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: از همه طرف‌ها می‌خواهیم که همچنان از انجام اقدامات یک سویه از جمله پناه بردن به سازمان ملل، شهرک‌سازی‌ و اقدامات تحریک کننده در مسجدالاقصی اجتناب کنند.

دینا قعوار، سفیر اردن در سازمان ملل نیز اعلام کرد: کشور اردن بر ضرورت پاسخگویی شورای امنیت در مورد خواسته‌های قانونی فلسطین مبنی بر زندگی با آزادی و کرامت و تعیین چارچوب زمانی برای پایان اشغالگری و برپایی دولت مستقل فلسطین تاکید می‌کند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین چند روز پیش از آغاز کار شورای انقلابی جنبش ملی آزادی بخش فلسطین (فتح) از فشار گروهی برای منصرف کردن رهبران فلسطینی از رفتن به شورای امنیت و ارائه طرح خبر داد.

عباس با این حال گفت: این طرح به گونه‌ای تنظیم شده که براساس آنچه در مجمع عمومی به تصویب رسید، باید برای تایید نهایی و صدور حکم اعلام کشور مستقل فلسطین براساس مرزهای سال 1967 به شورای امنیت برود.

یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین گفت: چند کشور عربی (که نامی از آن‌ها نبرد) به دعوت جان کری، وزیر خارجه آمریکا پاسخ مثبت داده و با اعمال فشار به محمود عباس، سعی می‌کنند ارائه این طرح به شورای امنیت را به سال بعد موکول کند.

انتهای پیام

کد N550720

وبگردی