آفتاب
آیت الله کعبی در گفت وگو با مهر:

مسئولیت ها هیچ وقت مهدوی کنی را از مردم جدا نکرد

مسئولیت ها هیچ وقت مهدوی کنی را از مردم جدا نکرد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مرحوم مهدوی کنی ریاست مجلس خبرگان را از سر تکلیف پذیرفت گفت: مرحوم مهدوی کنی یک روحانی مردمی بود که مناصبات و پست ها هیچگاه وی را از مردم جدا نکرد.

آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: مرحوم آیت الله مهدوی کنی از آغاز نهضت امام تا پایان عمر به فکر حاکمیت اسلام و تحقق ارزش های اسلامی در جامعه بود.

وی افزود: آیت الله مهدوی کنی سرسختانه با جریان های التقاطی و انحرافی و ضد دین مبارزه می کرد و در کنار حمایت قاطعانه از نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسئولان و شخصیت های نظام تذکرات شفاف و ناصحانه از موضع امر به معروف و نهی از منکر برای تحقق احکام شرع می داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به خصوصیات دیگر آیت الله مهدوی کنی اشاره کرد و گفت: وی یک روحانی جامع و مردمی بود و مناصب و پست ها هیچگاه وی را از ارتباط با مردم جدا نکرد.

کعبی اهتمام فوق العاده به حوزه علمیه و روحانیت را یکی دیگر از ویژگی های مرحوم مهدوی کنی برشمرد و اظهار داشت: وی فقیهی مجاهد و وارسته بود که سیاست، عرفان، حماسه و جهاد را در خود جمع کرده بود و در خط اول نصرت دین الهی و دفاع از نظام اسلامی و ولایت فقیه بدون هیچگونه افراط و تفریطی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری به ریاست مهدوی کنی در مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: وی عضویت و سپس ریاستش را از سر مسئولیت و وظیفه شرعی پذیرفت تا خلأهای موجود را پر کند.

کد N550643

وبگردی