آفتاب

پنتاگون: کمپین مقابله با داعش تاکنون 424 میلیون دلار هزینه داشته است

پنتاگون: کمپین مقابله با داعش تاکنون 424 میلیون دلار هزینه داشته است

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: هزینه کمپین آمریکا برای مقابله با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق تاکنون 424 میلیون دلار بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دریادار جان کربی، سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون اعلام کرده است هزینه متوسط روزانه کمپین آمریکا علیه داعش در عراق و افغانستان 6 / 7 میلیون دلار برآورد شده؛ بمبارانی که 8 اوت سال جاری میلادی به دستور باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در عراق آغاز شد و از اواخر سپتامبر سال جاری میلادی با انجام حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه ادامه یافته است.

ارتش آمریکا همچنین تعداد زیادی از هواپیماهای سوخت‌گیری، نظارتی و شناسایی خود را بر فراز عراق و سوریه به پرواز درآورده و حدود 1400 پرسنل نظامی در عراق دارد. اما هیچ سرباز آمریکایی در سوریه مستقر نشده است.

نیروی هوایی آمریکا نیز تعداد کمی از نیروهای پشتیبانی خود را در عراق و سوریه مستقر کرده است که برفراز این دو کشور دست به پرواز می‌زنند.

جان کربی همچنین اعلام کرد: نیروهای امنیتی محلی عراق در حال پیشروی به سمت نیروهای داعش هستند و نیروهای محلی کرد نیز در کوبانی سوریه کنترل بخش اعظمی از این منطقه را به دست گرفته اما پیشرفت‌ها همچنان کم است و هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

انتهای پیام

کد N550570

وبگردی