آفتاب

ابراهیمی: آیت‌الله مهدوی کنی به آرای افراد احترام می‌گذاشت

ابراهیمی: آیت‌الله مهدوی کنی به آرای افراد احترام می‌گذاشت

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: آیت‌الله مهدوی کنی به آرای افراد احترام می‌گذاشت و قائم به شخص نبود.

حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: نقش مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی در جامعه روحانیت مبارز بسیار پررنگ بود. او فردی جمع‌نگر بود که به آرای افراد مختلف احترام می‌گذاشت و قائم به شخص نبود. در جامعه روحانیت مبارز طوری مدیریت می‌کرد که به آرای همه افراد توجه شود. در مسائل اداری کشور هم نقش پدری ایفا می‌کرد.

وی ادامه داد: جریانات سیاسی نتوانستند آیت‌الله مهدوی کنی را محدود کنند. او چهره بسیار مخلصی به حساب می‌آمد که امام(ره) درباره‌اش فرمود من به آقای مهدوی کنی ارادت داشتم، دارم و خواهم داشت. امام(ره) چنین حرفی را در مورد هیچ کس دیگری نگفته است.

این عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی از نظر علمی یک فقیه ارزشمند به حساب می‌آمد، اضافه کرد: ایشان دارای فهم درستی از تعالیم عالیه اسلام بودند و از نظر سوابق انقلابی نیز همیشه در خدمت انقلاب و ولایت بودند. بعد از انقلاب هم در همه شرایط سختی که پیش می‌آمد سینه سپر می‌کردند و دستورات امام(ره) و رهبری را اجرا می‌کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آیت‌الله مهدوی کنی اولین شخصیتی بود که امام(ره) امنیت کشور و اداره کمیته‌های انقلاب را به ایشان داد که این به دلیل مدیریت بسیار خوب ایشان بود. همه چهره‌های انقلابی آیت‌الله مهدوی کنی را قبول داشتند و او خدمات زیادی برای انقلاب انجام داد.

ابراهیمی در پایان اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی شخصیت کم‌نظیری بود که در خیلی از بحران‌ها نقش‌آفرینی کرد و تاثیرگذاری داشت. از خدا می‌خواهم بر درجات این عالم ربانی بیفزاید و ضایعه درگذشت ایشان را به همه ملت به ویژه رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه، علما و بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم.

انتهای پیام

کد N550519

وبگردی