آفتاب
حبیب کاشانی مطرح کرد؛

تصمیم گیری در مورد وینگادا در یکشنبه آینده/ با دایی تماس نگرفتیم

تصمیم گیری در مورد وینگادا در یکشنبه آینده/ با دایی تماس نگرفتیم

مدیر تیم فوتبال امید ایران اعلام کرد که تصمیم گیری در خصوص ادامه یا لغو همکاری با نلو وینگادا، به نشست هفته آینده کمیته فنی فدراسیون فوتبال موکول شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست کمیته فنی فدراسیون فوتبال که بعدازظهر امروز سه‌شنبه با حضور سیدهادی آیت‌اللهی، مهدی محمدنبی، حبیب کاشانی، فریدون معینی، هومن افاضلی و عاقلی دبیر نشست برگزار شد، حبیب کاشانی ضمن بیان مطلب فوق گفت: برای وینگادا دعوت‌نامه فرستادیم تا در جلسه کمیته فنی در هفته آینده شرکت داشته باشد زیرا مشکلات برای ادامه همکاری زیاد است و باید نقاط ضعف را برطرف کند.

وی با بیان اینکه افاضلی در حال انجام کارهای اردوی آماده‌سازی تیم امید در قطر است تا تیم عقب نیفتاد، افزود: هفته آینده قرار است با حضور نلو وینگادا و حتی کارلوس کی‌روش کمیته فنی برگزار شود، شاید حرف‌های ایشان برای ما قانع کننده باشد. نظر کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی که قرار است بر تیم‌های پایه هم نظارت داشته باشد، می‌تواند در این خصوص مفید باشد.

مدیر تیم فوتبال امید ایران همچنین تاکید کرد: کمیته فنی به خاطر نتایج تیم امید از وینگادا توضیح می‌خواهد و اگر او نتواند جواب قانع کننده‌ای بدهد، کار سخت می‌شود. به همین خاطر باید خود وینگادا به ایران بیاید تا با حضور ایشان در خصوص ادامه یا پایان همکاری تصمیم گیری شود.

وی با تاکید بر اینکه این نشست روز یکشنبه آینده برگزار می‌شود، تاکید کرد: نظر کی‌روش را هم در خصوص همکاری با نلو وینگادا خواهیم گرفت و در نهایت تصمیمی که به سود فوتبال ایران باشد، اخذ می‌شود.

کاشانی در پاسخ به این پرسش که آیا غیبت کفاشیان باعث شد که تصمیم نهایی در مورد وینگادا گرفته نشود؟، اظهار کرد: کفاشیان اختیارات خود در تیم امید را به من تنفیض کرده و بودن و نبودنش در ابقا و برکناری این مربی تاثیری نداشت.

وی ادامه داد: بحث اخلاقی این است که خود وینگادا در نشست کمیته فنی حضور داشته باشد شاید دفاعی به نقطه نظرات اعضای کمیته فنی داشته باشد. ما به جنگ نرفتیم و می‌خواهیم در نشست کمیته فنی مشکلات را بررسی کنیم. شاید به این نتیجه برسیم که بماند و یا مدیر فنی شود.

مدیر تیم فوتبال امید ایران همچنین یادآور شد: وینگادا سالیان سال از پرسپولیس طلب داشت اما با اخلاقمداری کمترین فشار را وارد کرد ولی من حس می‌کنیم او باید به ایران بیاید، در خصوص تیم امید صحبت کرده تا با بهترین شکل به این مسائل رسیدگی کنیم.

وی همچنین یادآور شد: از رسانه‌‎ها درخواست می‌کنیم در این هفته فضای خوبی را ایجاد کرده تا کمیته فنی بدون هیاهو و جنجال رسانه‌ای بتواند بهترین تصمیم را برای تیم امید بگیرد.

کاشانی در مورد اینکه اگر وینگادا به ایران بازنگردد، چه اتفاقی می‌افتد؟، اظهار کرد: اگر ایشان به ایران نیاید، یعنی قصد پاسخگویی و ادامه را همکاری ندارد که در صورت بروز همچین اتفاقی، بحث و نوع برخوردمان تغییر می‌کند.

وی در ادامه یادآور شد:  نمی‌خواهیم امروز به او بگوییم خداحافظ زیرا باید به سوالات پاسخ دهد. در زمان برگزاری بازی‌های آسیایی، کمیته فنی 8 ایمیل به وینگادا فرستاده بود و در خصوص مسائل مانند نوع بازی، ترکیب نفرات و برنامه‌های فنی از او سوالاتی را مطرح کرد که پاسخی به آنها نداد.

مدیر تیم فوتبال امید ایران در پاسخ به این سوال که آیا خودش و یا از سوی فدراسیون فوتبال با علی دایی برای پذیرش هدایت تیم امید صحبت شده؟، گفت: علی دایی راست می‌گوید زیرا تماسی با ایشان نگرفتیم. نه تنها دایی بلکه با هیچ مربی ایرانی در این خصوص صحبت نکردیم تا وضعیت وینگادا مشخص شود.

کد N550314

وبگردی