آفتاب
رییس بنیاد مسکن استان همدان خبر داد

مقاوم‌سازی سالانه 200هزار واحد مسکونی در 31 استان

مقاوم‌سازی سالانه 200هزار واحد مسکونی در 31 استان

رئیس گروه نظام فنی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مشکلات صدور پروانه ساختمان روستایی در روستاهای کشور ابرازنگرانی کرد و گفت: امیدواریم مشکلات صدور پروانه ساختمانی در روستاها برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در همدان، اکبر کلانتری امروز سه شنبه 29 مهرماه جاری در همایش درسهایی از زلزله اظهار کرد: برای مقاوم سازی در روستاها مشکلات بیشتر از مناطق شهری است چراکه روستاییان فرهنگ و خصلت خاصی دارند و ناظران ابتدا باید خصلت آنها را بدانند و سپس برای مقاوم سازی ساختمان اقدام کنند.

وی افزود: در 10 سال گذشته مقاوم سازی 85 هزار مسکن روستایی در 1005 روستای استان همدان انجام شده اما کار به اتمام نرسیده است و باید برای مقاوم سازی تمام واحدهای مسکونی در روستاها اقدام کنیم.

کلانتری تصریح کرد: از سال 1384 هر سال مقاوم سازی 200 هزار واحد مسکونی در روستاها در 31 استان کشور انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز در این همایش از مقاوم سازی 85 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان خبر داد.

حسن ظفری اظهار کرد: در حال حاضر 85 هزار واحد مسکونی در روستاها بهسازی و نوسازی شده که باید تمامی واحدهای روستایی مقاوم سازی شوند.

وی با بیان اینکه 1005 روستا در همدان وجود دارد، گفت: باید خانه های روستایی ضمن حفظ ویژگی و خصلت و فرهنگ آنها نیز خانه هایشان مقاوم سازی شود.

وی تصریح کرد: معماری خانه های روستای همیشه جذابیت داشته اما باید ناظران نسبت به مقاوم سازی این خانه ها تلاش کنند.

ظفری خاطرنشان کرد: هنگام شکل گیری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال 1375 دغدغه عدم استقبال روستاییان را داشتیم اما خوشبختانه بسیاری از مشکلات در این زمینه رفع شده است.

وی اظهار کرد: 1073 روستا در استان همدان داریم که از این تعداد 1005 روستا بهسازی و نوسازی شده است.

انتهای پیام

کد N550297

وبگردی