آفتاب
معاون هماهنگ کننده شرکت مهندسی آب وفاضلاب خبر داد

آبرسانی به 6000 روستا با تانکر

آبرسانی به 6000 روستا با تانکر

معاون هماهنگ کننده شرکت مهندسی آبفا گفت: کاهش بارش در کشور و استفاده بی رویه آب در بخش کشاورزی آینده منابع آبی را با بحران جدی مواجعه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در سیستان و بلوچستان، پاک‌روح در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: مدیریت آّب در سراسر کشور باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به کمبود آب تصریح کرد: متاسفانه استفاده غیر اصولی آب در بخش کشاورزی زمینه ساز رخدادی خطرناک در حیات بشری شده است.

پاک‌روح افزود: با توجه به شرایط موجود اقلیم کشور وضعیت آب و هوایی از نیمه خشک به خشک تغییر یافته است.

وی ترویج فرهنگ صرفه جویی را در مدیرت آب های موجود کشور مهم خواند و افزود: بدون شک نقش نهادهای علمی و علما و همچنین روحانیون در نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی بسیار مهم است.

این مسئول افزود: با وجود تحریم های چند سال اخیر پروژه های عمرانی در بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی در سراسر کشور از پیشرفت قابل قبولی برخوردار بوده است.

معاون هماهنگ کننده شرکت آبفای کشور با انتقاد از ادغام شرکت های شهری و روستایی در ادوار قبل گفت: با فعالیت دولت جدید و تفکیک شرکت ها خدمات عمرانی با سرعت بهتری انجام می شود.

پاک‌روح با بیان اینکه 6000 روستا در سراسر کشور بوسیله تانکر آبرسانی می شوند افزود: با توجه به پراکندگی بالای روستاها در سیستان و بلوچستان، موضوع آبرسانی به این روستاها باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب یک شرکت خود گردان است اظهار کرد: افزایش آب بهاء علاوه بر ایجاد فرهنگ صرفه جویی مکمل مناسبی برای کسب درآمد برای اجرای خدمات این شرکت محسوب می شود.

انتهای پیام

کد N550277

وبگردی