آفتاب

استرالیا به چین برای ضبط اموال مقام‌های چینی فاسد کمک می‌کند

استرالیا به چین برای ضبط اموال مقام‌های چینی فاسد کمک می‌کند

پلیس استرالیا موافقت کرده تا به چین برای استرداد و ضبط اموال مقام‌های فاسد این کشور که صدها میلیون دلاربه صورت غیرقانونی به سرقت برده‌اند کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این عملیات نخستین اقدام در راستای ضبط اموال و دارایی‌های مقام‌های فاسد چین در استرالیا ظرف چند هفته است و با همکاری پلیس استرالیا صورت می‌گیرد.

چین ژوئیه سال جاری میلادی اعلام کرد که عملیات "شکار روباه" را برای دستگیری و ضبط اموال و دارایی‌های مقام‌های فاسد این کشور در خارج از چین انجام می‌دهد؛ مقام‌هایی که از راه غیرقانونی به جمع آوری اموال پرداخته‌اند. این کمپین بخشی از سرکوب گسترده اختلاس و فساد در دولت شی جینپینگ، رئیس جمهور چین است.

همکاری استرالیا در این زمینه با چین یک امر جالب تلقی می‌شود چرا که چین همواره با کشورهای غربی در استرداد مقام‌های خلافکار کشورش و ضبط اموالشان دچار مشکل بوده است.

آمریکا، کانادا و استرالیا سه مقصد مهم برای متهمان اقتصادی چین هستند.

در فهرست تعیین شده از فاسدان اقتصادی چین که میان وزارت امنیت ملی و پلیس فدرال استرالیا به امضا رسیده اسامی تعداد زیادی از مقام‌های مسئول چینی به چشم می‌خورد.

سخنگوی پلیس فدرال استرالیا گفت، اداره پلیس با مقام‌های چین برای رهگیری و ضبط اموال مقام‌های فاسد این کشور همکاری می‌کند.

چین و استرالیا معاهده‌ای برای استرداد ندارند اما دادستان کل استرالیا می‌تواند تحت کنوانسیون مقابله با فساد سازمان ملل درخواست استرداد را بررسی کند؛ کنوانسیونی که کانبرا و پکن هر دو عضو آن هستند.

انتهای پیام

کد N550231

وبگردی