آفتاب
کنفرانس جهان علیه خشونت و افراطی‌گری

سفیر افغانستان در تهران: طرح دکتر روحانی چهره زخمی اسلام را ترمیم می‌کند

سفیر افغانستان در تهران: طرح دکتر روحانی چهره زخمی اسلام را ترمیم می‌کند

سفیر افغانستان در ایران گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد انجام اقدامات خشونت‌آمیز و افراطی‌گری به نام اسلام هستیم ولی امید می‌رود که با اجرای طرح جهان عاری از خشونت و برگزاری کنفرانس‌هایی در این زمینه زخمی که به چهره اسلام خورده است از بین برود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نصیر احمدنور که ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه "کنفرانس جهان علیه خشونت و افراطی‌گری"، به نمایندگی از سفیران و رییسان نمایندگی‌ها مقیم تهران گفت: در شش هفته اخیر شاهد افزایش خشونت‌ها در منطقه بوده‌ایم. این خشونت‌ها گاه برای رسیدن به قدرت،‌ حفظ آن و یا توسعه قدرت بوده است.

او ادامه داد: حتی شاهد افزایش خشونت‌ها به نام مقابله با گروه‌های تندرو و افراطی نیز بوده‌ایم. متاسفانه در سال‌های اخیر به خصوص در خاورمیانه و کشورهای اسلامی خشونت‌هایی به نام اسلام صورت می‌گیرد.

احمدنور با اشاره به مخالفت دین اسلام به خشونت و افراطی‌گری خاطرنشان کرد: دینی که حتی در جنگ‌ با غیرمسلمانان نیز خشونت را روا نمی‌داند چطور امکان دارد که پیروانش را به انجام اقدامات خشونت‌آمیز تشویق کند.

سفیر افغانستان در ایران با اشاره به سخنرانی رییس‌جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل افزود: طرح جهان عاری از خشونت که از سوی دکتر روحانی در مجمع عمومی سازمان مطرح شد و خوشبختانه به تصویب هم رسید برای ما جای بسی شادمانی دارد. زیرا بر این اساس قرار است کنفرانسی در ماه آینده برگزار شود و صحبت‌هایی هم در رابطه با برگزاری هر ساله کنفرانس جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری مطرح است.

وی در پایان تاکید کرد: پیشنهاد طرح جهان عاری از خشونت اقدامی به موقع بود تا از این طریق بتوانیم زخمی که از طریق اقدامات گروه‌های تندرو بر چهره اسلام در عرصه بین‌المللی وارد شده است را از بین ببریم.

انتهای پیام

کد N550162

وبگردی