آفتاب
معاون علمی و فناوری رییس جمهور تاکید کرد

عزم جدی دولت برای حمایت از تولیدات ساخت داخل در حوزه صنایع هوافضا

عزم جدی دولت برای حمایت از تولیدات ساخت داخل در حوزه صنایع هوافضا

معاون علمی و فناوری رییس جمهور بر عزم جدی دولت برای حمایت از تولیدات ساخت داخل در حوزه هوایی و فضایی تاکید کرد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، دکتر سورنا ستاری در پیام خود به افتتاحیه پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی های صنایع هوایی و فضایی ایران افزود: ابلاغ سیاست‌های علم و فناوری در پی سیاست های اقتصاد مقاومتی و سند چشم انداز می تواند آرزوهای ما را در حوزه صنعتی و فناوری کشور تحقق بخشد. ویژگی بارز این سیاست ها این است که اقتصاد ما بایستی متکی بر فعالیت های بخش خصوصی و دانش بنیان باشد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه معاونت علمی در چارچوب سیاست های کلان خود علاوه بر حمایت از هرگونه فعالیت های دانش بنیان بنگاه ها تاکید ویژه ای بر صادرات کالاها و خدمات به کشورهای منطقه و جهان دارد، خاطر نشان کرد: اتحادیه صنایع هوایی و فضایی به عنوان نقطه اتصال دولت و مردم نقش تعیین کننده دارد و دولت نیز می تواند ازطریق این اتحادیه برخی ازامور نظارتی و حاکمیتی درحوزه فضانوردی عمومی را اجرایی کند.

وی گفت: هم اکنون بیش از 160 شرکت دانش بنیان خصوصی در قالب اتحادیه صنایع هوایی و فضایی فعالیت می کنند که این شرکت ها می توانند زمینه ساز توسعه صنعت تجارت هوایی و فضایی کشور باشند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید برظرفیت بازار مناسب درحوزه هوانوردی تجاری وعمومی گفت: این بازار بهترین فرصت را برای توسعه فناورهای مرتبط و پیوستن به زنجیره ارزش جهانی درحوزه محصولات و خدمات هوایی و فضایی ایجاد می کند.

پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی های صنایع هوایی و فضایی ایران که صبح امروز در محل ترمینال حجاج فرودگاه مهرآباد تهران آغاز به کار کرده تا دوم آبان ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N550041

وبگردی