آفتاب
سخنگوی کاخ سفید:

هیچ طرحی برای لغو تحریم‌ها علیه ایران بدون موافقت کنگره نداریم

هیچ طرحی برای لغو تحریم‌ها علیه ایران بدون موافقت کنگره نداریم

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد:‌ دولت آمریکا هیچ طرحی برای لغو تحریم‌ها علیه ایران بدون موافقت کنگره ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اریک شولتز، سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: دولت باراک اوباما قصد لغو تحریم‌ها علیه ایران بدون موافقت کنگره در صورت حصول توافق نهایی با این کشور را ندارد و گزارشات مبنی بر تلاش دولت کنار گذاشتن کنگره در این توافق نامعقول است.

سخنگوی کاخ سفید افزود: اگر ما بر سر برنامه‌ هسته‌ای ایران به یک توافق جامع برسیم این یک واقعیت است که رژیم تحریم‌هایی که علیه این کشور اعمال کرده ایم نمی‌تواند بدون موافقت کنگره لغو شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری ریانووستی، شولتز همچنین تاکید کرد : این مساله‌ای است که ما در مورد آن به طور قطع با کنگره رایزنی می‌کنیم و به طور جدی به این رایزنی‌های خود ادامه می‌دهیم.

ریانووستی در ادامه گزارش داد : لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران در صورتی که مذاکرات هسته‌ای به موفقیت بیانجامد برای دولت آمریکا مشکل ساز خواهد بود چون برای این کار به موافقت کنگره نیازمند است، بنابراین در اینجا کاخ سفید در شرایطی که بسیاری از اعضای کنگره با لغو این تحریم‌ها مخالفند باید آنها را متقاعد کند.

سخنگوی کاخ سفید در حالی این اظهارات را بیان کرده است که یک مقام ارشد آمریکا به روزنامه نیویورک تایمز گفته بود باراک اوباما از تمام توان خود برای جلوگیری از اختیار کنگره در هرگونه توافق هسته‌ای با ایران استفاده خواهد کرد.

این مقام آمریکایی گفته بود ما در صورت دستیابی به توافق جامع با ایران تا چندین سال نیازی به تصویب قانونی کنگره نداریم. چون تعلیق موقتی تحریم‌ها نیازی به تایید کنگره ندارد. برای لغو دائمی آنها مجلس نمایندگان باید موافقت کند.

انتهای پیام

کد N549936

وبگردی