آفتاب

برنامه مشترک چین و آمریکا برای آموزش دیپلمات‌های افغان

برنامه مشترک چین و آمریکا برای آموزش دیپلمات‌های افغان

گروهی از سیاستمداران جوان افغان، دوره آموزشی دو هفته‌ای را به عنوان بخشی از برنامه مشترک آمریکا و آسیا در واشنگتن آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسیا، این سومین سالی است که چین و آمریکا برای آموزش دیپلمات‌های جوان افغان با یکدیگر همکاری می‌کنند. جوانان افغان به منظور بهبود آموزه‌های سیاسی، ارتباطات و مهارت‌های مدیریتی از هر دو کشور بازدید می‌کنند.

این گروه که در برنامه آموزشی دو هفته‌ای ماه مه در پکن نیز شرکت کرده بودند، بیشتر درباره سیاست آمریکا در قبال افغانستان، روابط چین - آمریکا و چگونگی ساختار سیاست خارجی در آمریکا آموزش می‌بینند.

در همین حال دن فلدمن، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان در این باره گفت: خوشحالم که آمریکا و چین به این نتیجه رسیده‌اند که از حاکمیت افغانستان و پیشرفت‌های اقتصادی این کشور حمایت کنند.

از سوی دیگر، یکی از مقام‌های سفارت چین در آمریکا با اشاره به توافق سران دو کشور چین و آمریکا در روابط دوجانبه اظهار کرد، این برنامه مشترک نمونه مناسبی برای نشان دادن چگونگی روابط چین و آمریکا در همکاری با کشورهایی چون افغانستان است.

دیپلمات‌های افغان در اقامت دو هفته‌ای خود همچنین قرار است از سفارتخانه‌های چین و افغانستان در واشنگتن بازدید و با دیپلمات‌ها و متخصصان متعددی از اندیشکده‌های مختلف دیدار کنند. آنها همچنین از سازمان ملل و کنسولگری افغانستان در نیویورک بازدید می‌کنند.

انتهای پیام

کد N549762

وبگردی