آفتاب
با اشاره به کشف گور دسته‌جمعی قربانیان ایرانی و عراقی داعش

غماص: در حال بررسی هویت اجساد هستیم

غماص: در حال بررسی هویت اجساد هستیم

رییس دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق در تهران با تایید خبر کشف یک گور دسته‌جمعی در جنوب بغداد گفت: در حال حاضر مساله هویت اجساد در حال بررسی است و هنوز به طور قطع مشخص نشده است.

ماجد غماص در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ تصریح کرد: از آنجا که این منطقه از مناطق جنگی است امکان بررسی آزادانه محل وجود ندارد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا به طور میدانی با فرماندهان آن منطقه ارتباط برقرار کنیم که هنوز این ارتباط برقرار نشده است.

غماص در ادامه گفت: نتایج به دست آمده از این بررسی را متعاقبا اعلام می‌کند.

به گزارش ایسنا، سایت الفرات به نقل از منابع امنیتی عراق مدعی شد: نیروهای بسیج مردمی جنگ با داعش در منطقه شاخات در نزدیکی لطیفیه در جنوب بغداد از رسانه‌ها دعوت کردند که از یک گور دسته‌جمعی در این منطقه که قربانیان داعش در آن مدفون شده‌اند بازدید کنند.

یکی از رهبران این نیروهای مردمی گفت که این گروه توانسته گوری دسته‌جمعی در این منطقه در جنوب بغداد پیدا کند که معلوم شده که در آن زایران عراقی و ایرانی که با پای پیاده عازم حرم مطهر سالار شهیدان (ع) در کربلا بوده‌اند مدفون شده‌اند.

به گفته ابوکرار این افراد با لباس‌های خود دفن شده‌اند و مدارک شناسایی خود را همراه داشته‌اند و از این طریق می‌توان آنان را شناسایی کرد.

به گزارش ایسنا رئیس سازمان حج و زیارت نیز در نشست خبری که صبح امروز - دوشنبه 28 مهرماه - برگزار شد درباره ماجرای گور دسته جمعی زائران در عراق که به ایرانی‌ها نسبت داده شده، توضیح داد: طی سه سال گذشته که پیاده‌روی اربعین آغاز شده است، هیچ موردی از گمشدگان در آمار و اطلاعات موجود نیست، چه در آمارهای سازمان حج و چه در آمارهای نیروی انتظامی.

وی اضافه کرد: قطعا اگر این اتفاق رخ داده بود خانواده‌های آن‌ها به مراجع رسمی مراجعه و اعلام گزارش می‌کردند. اکنون باید منتظر اعلام آخرین وضعیت از سوی شورای امنیت ملی و دیگر مقامات عالی کشور در این‌باره باشیم.

او در عین حال گفت: مسیری که این گور دسته جمعی در آن پیدا شده و به زائران ایرانی نسبت داده شده، به زائران ایرانی ارتباطی ندارد؛ چرا که مسیر حرکت زائران در آن بخش از عراق نیست.

انتهای پیام

کد N549631

وبگردی