آفتاب
در نمایشگاه هوافضای ایران؛

"صهفا" برند مشترک صادرات هوافضا شد

"صهفا" برند مشترک صادرات هوافضا شد

با امضای تفاهمنامه‌ای میان معاونت علمی- فناوری رئیس جمهور و اتحادیه صنایع هوایی و فضایی کشور، برند مشترک صادرات محصولات حوزه هوافضا تعیین شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان افتتاح پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران، توافقنامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران به امضا رسید.

بر اساس این توافقنامه، تشکیل شرکت مدیریت صادرات صنایع هوایی فضایی کشور با برند "صهفا" در دستور کار قرار گرفت.

بر این اساس مقرر شد، تمامی محصولات و دستاوردهای داخلی کشور در حوزه هوا فضا با برند مشترک، به سایر کشورها صادر شود.

این توافقنامه همزمان با روز ملی صادرات و با هدف توسعه کسب و کار بین‌‎المللی شرکت های دانش‌بنیان حوزه هوافضا به امضای علی‌مرتضی بیرنگ -معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و دکتر سالاری رئیس اتحادیه صنایع هوایی فضایی کشور مبادله شد.

در این مراسم، دکتر سالاری با اشاره به نمایش توانمندی های بخش خصوصی حوزه هوا فضای کشور در برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: تا سال 1404 و بر اساس چشم‌انداز توسعه کشور نیازمند چهار هزار فروند هواپیما هستیم که بر این اساس باید تولیدات بخش خصوصی مورد توجه جدی تری از سوی دولت قرار گیرد.

وی افزود: لازم است که دولت و مراجع تصمیم‌گیر شرایطی را فراهم آورند که علاوه بر استفاده ارزان مردم از امکانات فرودگاهی و هوایی توانمندی ها و پتانسیل شرکت های دانش بنیان در این حوزه نیز به کار گرفته شود.

سالاری هوانوردی عمومی را یکی از حوزه های اصلی و اساسی کشور عنوان کرد که می تواند نیازمندی های ایران را در این بخش تامین کند.

به گزارش مهر، در این مراسم سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پیامی با تبریک همزمانی روز ملی صادرات و برگزاری پنجمین نمایشگاه صنایع هوا فضا اظهار امیدواری کرد: توسعه صادرات صنعت هوایی فضایی کشور افزایش یابد.

معاون علمی- فناوری ریاست جمهوری در این پیام از عزم جدی دولت برای حمایت از ساخت داخل و ایجاد مسیری برای توسعه تبادلات تجاری در عرصه هوا فضا خبر داد تا اقتصاد کشور بر محور فعالیت های دانش‌بنیان محقق شود.

کد N549546

وبگردی