آفتاب

تونس از ناکام گذاشتن طرح ترور مقامات سیاسی خبر داد

تونس از ناکام گذاشتن طرح ترور مقامات سیاسی خبر داد

وزیر کشور تونس اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی این کشور توانستند طرح‌های تروریستی را که هدف از آنها ترور سیاست‌مداران و سفیران دیگر کشورها در تونس بود، ناکام بگذارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، "لطفی بن جدو"، وزیر کشور تونس در یک نشست امنیتی اعلام کرد: گروه‌های تروریستی برای ترور سفیران و شخصیت‌های سیاسی کشور از طریق منفجر کردن خودروهای بمب گذاری شده طرح ریزی‌ کرده بودند، اما یگان‌های امنیتی و نظامی کشور در عملیات‌های "پیش دستانه" توانستند بمب‌های کار گذاشته در این خودروها را خنثی و نقشه‌های آنان را ناکام بگذارند.

پیشتر "محمد علی العروی"، سخنگوی وزارت کشور تونس اعلام کرده بود: دستگاه‌های امنیتی تونس 12 تن از افراد وابسته به گروه ممنوع الفعالیت "انصار الشریعه" و "گردان عقبة بن نافع" را که وابسته به القاعده است، در ارتفاعات کوهستانی در غرب تونس در مرز با الجزائر بازداشت کردند.

وزارت کشور تونس اعلام کرد که پیشتر این گروهک‌های تروریستی برای ترور شخصیت‌های سیاسی برجسته این کشور از طریق خودروهای بمب گذاری شده طرح ریزی‌ کرده بودند.

گزارش‌های تایید نشده‌ نیز حاکی از این است که قرار بود لطفی بن جدو و جاکوب والس، سفیر آمریکا در تونس بر اساس این طرح‌ها ترور شوند تا از این طریق به روند انتقالی سیاسی قدرت در تونس ضربه وارد شود.

در همین راستا، مقامات تونسی تصمیم گرفته‌اند، حدود 50 هزار تن از نیروهای امنیتی و ارتش این کشور را در حدود 12 هزار دفتر اخذ رای مستقر کنند تا از وقوع حملات احتمالی که بر سر روند انتخابات موانعی را بوجود می‌آورد، جلوگیری کنند.

انتهای پیام

کد N549254

وبگردی