آفتاب

سقوط پهپاد سازمان ملل در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو

سقوط پهپاد سازمان ملل در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو

سازمان ملل اعلام کرد، یکی از پهپادهای نظارتی صلح‌بانان این سازمان در جمهوری دموکراتیک کنگو بدون دلیل و بر جای گذاشتن مجروحی در شرق این کشور سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از سخنگویان این هیات سازمان ملل در جمهوری دموکراتیک کنگو گفت: این هواپیمای بدون سرنشین کمی پس از بلند شدن از فرودگاه "گوما" سقوط کرد.

وی افزود، این پهپاد در یک منطقه غیرمسکونی واقع در سه کیلومتری شمال گوما سقوط کرد. این سقوط باعث هیچ آسیب یا برجای گذاشتن هیچ مجروحی نشد.

این مقام ادامه داد، دلیل سقوط این پهپاد تحت بررسی است وهیات حافظان صلح سازمان ملل در جمهوری دموکراتیک کنگو همچنان چهار پهپاد عملیاتی دیگر دارد.

برنامه پهپادی سازمان ملل در این کشور آفریقایی در دسامبر سال 2013 میلادی آغاز شد.

این پهپادها که بدون سرنشین هستند و به طور گسترده‌ای برای پروازهای شناسایی مجهز شده‌اند، قصد دارند به سازمان ملل در نظارت بر استان "کیوو" کمک کنند.

با وجود حمایت پهپادهای نظامی از این ماموریت سازمان ملل،گروه‌های مخالف که ساکنین محلی را در دو دهه گذشته ترور کرده‌اند، به ویران کردن این منطقه ادامه می‌دهند.

شورشیان اوگاندا در ماه جاری میلادی بیش از 80 غیرنظامیرا در "کیوو شمالی" در دو عملیات قتل عام، کشته و باعث درخواست‌های تازه از نیروهای سازمنا ملل برای انجام اقدامات بیشتر در راستای حفاظت از ساکنان محلی شده‌اند.

انتهای پیام

کد N549172

وبگردی