آفتاب

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تونس: روابط دیپلماتیک را با سوریه از سر می‌گیرم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تونس: روابط دیپلماتیک را با سوریه از سر می‌گیرم

رئیس حزب "ندای تونس" و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور با بیان اینکه تونس نباید روابط دیپلماتیک خود با سوریه را قطع می‌کرد، وعده داد که روابط دیپلماتیک را با "کشورهای دوست" از سر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الباجی قائد السبسی، رئیس حزب "ندای تونس" و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور در گفت‌وگو با روزنامه الاخبار لبنان گفت: من در حال حاضراز روش برخورد کنونی با تروریست‌هایی که از جنگ سوریه و عراق باز می‌گردند و همچنین از سهل انگاری در خروجشان از کشور راضی نیستیم. ما باید پیش از این احتیاط بیشتری به خرج می‌دادیم تا کشور مرکز خشونت نشود اما اگر در انتخابات پیروز شوم اقدامات مهم اتخاذ خواهم کرد. من گفتم که ایجاد تنش و آشوب را در هیچ کشوری یا مداخله در امور داخلی دیگر کشورها را نمی‌پذیرم.

وی افزود: ما باید با تروریست‌ها برخورد جدی‌تری می‌کردیم. اما در آینده برای این مساله تلاش بیشتری می‌کنیم.

السبسی عنوان داشت: دیپلماسی تونس امروز در بدترین حالت به سر می‌برد. تونس همواره دارای مواضعی میانه رو بوده است. نباید فراموش کنیم که ما کشور کوچکی داریم و برای همین نمی‌توانیم در امور دیگر کشورهای مثل درگیری روسیه و آمریکا مداخله کنیم. تونس همواره طرفدار مسائل معتدل بوده و به مشروعیت بین‌المللی احترام گذاشته است.

وی گفت: نباید روابطمان را سوریه قطع می‌کردیم و در امور لیبی نیز نباید به صورت منفی مداخله می‌کردیم. من متعهد می‌شوم که روابط دیپلماتیک تونس به روابطی بر می‌گردد که سه سال پیش با کشورهای دوست داشتیم.

السبسی خاطرنشان کرد: آنچه موجب نامزدی من برای انتخابات شده است رخدادهای سه سال گذشته بوده است. پیشتر کسانی در انتخابات پیروز شدند که به وعده‌های خود عمل نکردند و کشور را به سمت خشونت کشیدند، در حال حاضر باید این اوضاع را اصلاح کرد.

در همین راستا محسن مرزوق، رئیس کمپین السبسی در انتخابات ریاست جمهوری آتی تونس اعلام کرد: ما بر روی دست یابی به 70 و 80 کرسی از مجموع 217 کرسی در پارلمان حساب بازکرده‌ایم.

وی گفت: جنبش النهضه و ندای تونس بین 140 تا 145 کرسی را به دست خواهند آورد.

انتخابات ریاست جمهوری تونس 23 نوامبر آتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N548902

وبگردی