آفتاب

پادشاه اردن: جهان با جنگ میان تندروها و میانه‌روها روبه‌رو است

پادشاه اردن: جهان با جنگ میان تندروها و میانه‌روها روبه‌رو است

پادشاه اردن با هشدار نسبت به آنچه که آن را "تندروی اسلامی و صهیونیستی" در منطقه خواند، اعلام کرد که آنچه امروز در جهان رخ می‌دهد همان جنگ داخلی میان تندرو‌ها و میانه‌روهاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با تعدادی از اعضای پارلمان این کشور اعلام کرد که جهان امروز با جنگ میان میانه‌روها و تندروها رو به رو شده و این‌ همان جنگ داخلی است که به علت وجود اسلام گرایان تندرو و تندروهای صهیونیستی است که اسرائیلی‌ها آن را در منطقه به راه انداخته‌اند.

پادشاه اردن در فایل صوتی که اخیرا رسانه‌های این کشور از او منتشر کردند با به تن داشتن لباس نظامی در کنار عبدالله نسور، نخست وزیر اردن ایستاده است.

ملک عبدالله دوم با اشاره به وجود تندروها در تمامی طرف‌ها افزود: زمانی که با دوستان خود در کشورهای عربی، اسلامی و غربی دیدار کنیم به آن می‌گوییم که اگر بخواهیم با تروریسم و تندروی در جهان مقابله کنیم نباید مشکل اصلی را حضور سنی‌ها بدانیم.

وی تصریح کرد: اردن با ائتلاف عربی و اسلامی که خواهان مقابله با تندروی در درون اسلام است همکاری می‌کند اما اسرائیل می‌خواهد که هر پنج دقیقه یکبار فرزندان ما را در غزه و قدس نابود کند.

ملک عبدالله دوم ضمن فاجعه بار خواندن اوضاع کنونی عراق و سوریه حمایت خود را از اقلیت‌های مسیحی در این مناطق اعلام کرد و افزود: منطقه شاهد جنگ داخلی در درون اسلام میان تندروها و میانه‌روهاست.

وی همچنین درخصوص ارزیابی‌اش از جنگ منطقه افزود: جنگ امنیتی که هم اکنون منطقه شاهد آن است ده‌ها سال به طول می‌انجامد اما امیدوارم که این جنگ نظامی در مدت زمان کوتاهی به پایان برسد.

ملک عبدالله دوم با بیان اینکه جبهه‌های شمالی و شرقی اردن امن است، مشارکت اردن در جنگ زمینی علیه داعش را بعید دانست.

پیشتر حسین مجالی وزیر کشور اردن اعلام کرد که تصمیم کشورش برای مشارکت در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، تصمیمی درست و مسالمت آمیز است.

وی افزود: این تصمیم در پی پیشروی گروه‌های تروریستی در منطقه و خطرات آنان برای تمام کشورهای عربی اتخاذ شد.

انتهای پیام

کد N548874

وبگردی