آفتاب
توسط یک ایده پرداز دانشگاه امیرکبیر؛

خمیر فلزی ساخته شد/ روش جدیدی برای ساخت زیورآلات

خمیر فلزی ساخته شد/ روش جدیدی برای ساخت زیورآلات

محققان ایرانی موفق به ساخت خمیرهای فلزی شدند که با استفاده از آن می توان ساخت زیورآلات را راحت تر کرد برای استفاده از این روش، اکنون توافقاتی با سازمان فنی حرفه ای و آموزشگاههای ساخت طلا و جواهر صورت گرفته تا استفاده از خمیر فلزی در کشور رایج شود.

لیدامحمودی - ایده پرداز تولیدکننده خمیر فلزی، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی مواد دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه در صنعت ساخت زیور آلات مشکلات و مراحل طولانی وجود دارد به فکر ساخت خمیرهایی از جنس فلز شدم.

وی با بیان اینکه ریخته گری،قلم زنی،فرم دهی در مسیر ساخت زیور آلات وجود دارد، عنوان کرد: استفاده از این روش های قدیمی در ساخت زیور آلات و ساخت انواع محصولات فلزی هزینه بر است و نیاز به زمان های طولانی دارد تا محصول نهایی تولید شود.

به گفته محمودی استفاده از خمیر فلزی می تواند خیلی به صرفه تر از روش های قدیمی در این صنایع باشد.

محمودی با بیان اینکه خمیر فلزی می تواند از جنس طلا،مس و نقره باشد، اظهار داشت:خمیرهای فلزی شبیه خمیرهای بازی هستند و شکل پذیری بسیار راحتی دارند که با استفاده از آن در زمان ساخت هر نوع صنایع دستی نیز صرفه جویی می شود.

وی افزود: اکنون توافقاتی جهت استفاده از خمیر فلزی با سازمان فنی حرفه ای و آموزشگاههای ساخت طلا و جواهر صورت گرفته تا استفاده از خمیر فلزی در کشور رایج شود.

محمودی اعلام کرد: پس از برآوردهایی صورت گرفته استفاده از خمیر فلزی 100درصد درکاهش هزینه ها و 300درصد در کاهش زمان موثر است.

وی با اشاره به اینکه اکنون خط تولید خمیر فلزی را راه اندازی کرده ایم، خاطرنشان کرد:در فرمولاسیون ساخت خمیر فلزی، از موادی که در کشور تولید می شود به کار رفته و نیازبه صادرات مواد اولیه ساخت خمیر فلزی وجود ندارد.

کد N548786

وبگردی