آفتاب

برگزاری دومین دور مذاکرات وزرای دفاع ایران و لبنان

برگزاری دومین دور مذاکرات وزرای دفاع ایران و لبنان

در دومین دور از مذاکرات وزرای دفاع ایران و لبنان ، طرفین بر گسترش و تعمیق روابط دفاعی میان دو کشور و مبارزه با تروریسم و گروه های تکفیری داعش تاکید کردند .

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دور از مذاکرات ، سردار دهقان با ابراز خرسندی مجدد از سفر وزیر دفاع لبنان به تهران خطاب به وی گفت : امیدوارم در این سفر به اهدافی که پیش بینی کرده ، رسیده باشید .

وی افزود : ما لبنان را کشوری با ثبات ، امن و توسعه یافته می خواهیم و جمهوری اسلامی ایران برای حفظ ثبات ، امنیت ،همبستگی ملی و اقتدار لبنان در مقابله با دشمنانی که این کشور را تهدید می کنند هر اقدامی که لازم باشد ، انجام خواهد داد .

وی با بیان اینکه جریان داعش برای امنیت منطقه مثل رژیم صهیونیستی خطرناک است گفت : ایران ، لبنان، سوریه و عراق باید با وحدت عمل با جریان تکفیری داعش مقابله و این مقابله را تبدیل به یک ائتلاف جهانی علیه این جریان ضد بشری کنند .

دهقان ائتلاف اخیر که توسط آمریکا مطرح شده است را یک فریب و ائتلاف بی ثمر دانست و افزود این ائتلاف نمی تواند نقش موثر و کارآمدی علیه تروریسم داشته باشد .

وی تصریح کرد : آنچه جمهوری اسلامی ایران به عنوان هدیه به ارتش لبنان تقدیم می کند به عنوان نیاز اولیه و فوری برای مقابله با جریانات تکفیری – صهیونیستی داعش است و ما آمادگی داریم آموزش ها و تجارب خود را نیز در این ارتباط در اختیار ارتش لبنان قرار دهیم .

وزیر دفاع کشورمان گفت : ما ارتش لبنان را ارتشی مجهز ، آموزش دیده و مجرب برای دفاع از مردم این کشور می خواهیم و بی تردید چنین ارتشی می تواند ضامن ثبات و امنیت کشور باشد .

دهقان در پایان گفت : در این سفر اراده قوی دو کشور برای تقویت روابط دفاعی متجلی شد و امیدوارم توافقات حاصل شده در اسرع وقت اجرایی شود .

سمیر مقبل وزیر دفاع لبنان در این دور از مذاکرات طی سخنانی با تشکر از میهمان نوازی گرم جمهوری اسلامی ایران گفت : من و هیئت همراه در این چند روز واقعا احساس کردیم که بسیار به ایران نزدیک هستیم و بعد از ملاقات های صورت گرفته با مقامات جمهوری اسلامی ایران ، این واقعیت کاملا ملموس شد که آمادگی بسیار بالایی در کشور ایران برای حمایت از دولت و ملت لبنان وجود دارد .

سمیر مقبل از رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اول و آخر لبنان یاد کرد و افزود : تهدیدهایی که از سوی دشمنان لبنان به ویژه گروه تروریستی – تکفیری داعش وجود دارد ، اقتضا می کند که یک ارتش مجهز داشته باشیم تا بتواند مقتدرانه در زمین ، دریا و هوا از تمامیت ارضی لبنان دفاع کند .

وزیر دفاع لبنان در پایان دولت و ملت ایران را به عنوان دولت دوست و برادر توصیف کرد و از حمایت های همیشگی آنان تشکر و قدردانی نمود .

انتهای پیام

کد N548645

وبگردی