آفتاب
مسئول واحد تشکیلات جامعه اسلامی مهندسین:

اصولگرایان در انتخابات آینده مجلس باید اکثریت کرسی‌ها را در اختیار داشته باشند

اصولگرایان در انتخابات آینده مجلس باید اکثریت کرسی‌ها را در اختیار داشته باشند

مسئول واحد تشکیلات جامعه اسلامی مهندسین گفت: به طور کلی معتقدم اصولگراها دو خط فکری اصلی دارند و اگر دو حزب فراگیر که کل جامعه را پوشش می‌دهد داشته باشند می‌توانند تاثیرگذاری بهتری در آینده داشته باشند.

احمد نیک‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره فعالیت‌های اخیر دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب اظهار کرد: اصولگرایان با توجه به این‌که معتقدند که در انتخابات آینده مجلس باید اکثریت کرسی‌ها را در اختیار داشته باشند به عنوان یک تکلیف به همگرایی و وحدت نگاه می‌کنند تا دست کم در تهران و چند مرکز استان مهم با هماهنگی پیش بروند و بتوانند به موفقیت برسند.

وی درباره شکل‌گیری احزاب جدید در جبهه اصلاحات، گفت: تعداد احزاب نشان دهنده موفقیت نیست. به طور کلی اگر حزب پوشش قابل قبولی از اقشار جامعه داشته باشد می‌تواند در ساختار سیاسی موثر باشد. اصلاح‌طلبان هم اگر می‌خواهند تاثیرگذار باشند نباید مثل قارچ احزاب جدید ثبت کنند چون با این روش به موفقیت نمی‌رسند مگر اینکه نقشه خاصی داشته باشند و بخواهند بعدها از این تعدد احزاب سوء استفاده کنند.

مسئول واحد تشکیلات جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: به طور کلی معتقدم اصولگراها دو خط فکری اصلی دارند و اگر دو حزب فراگیر که کل جامعه را پوشش می‌دهد داشته باشند می‌توانند تاثیرگذاری بهتری در آینده داشته باشند.

نیک‌فر در پاسخ به این سوال که نقش ریش سفیدان در جناح اصولگرا چیست، تاکید کرد: تشکل‌های قدیمی اصولگرا از اول انقلاب مرجعیت سیاسی را با جامعتین می‌دانند. ما اصولگرایان پذیرفته‌ایم که همه زیر چتر جامعتین حرکت کنیم و تا ابد هم همین روش را ادامه خواهیم داد. الان هم معتقدم اصولگرایان همچنان از جامعتین حرف‌شنوی دارند. البته این مساله شاید عام نباشد و یکی دو تشکل جدید مرجع‌ سیاسی‌شان تفاوت کند.

وی اضافه کرد: اگر بخواهم صریح بگویم تشکل‌های قدیمی و ریشه‌دار اصولگرا جامعتین را پذیرفتند و دو سه تشکل مثل جبهه پایداری به نظر می‌رسد مرجعیت سیاسی آیت‌الله مصباح را قبول کردند. تلاش ما این است که رهبران این سه تشکل با هم تفاهم کنند و وحدت ایجاد شود تا در حوزه‌های بزرگ به لیست واحدی برسیم که هم نظر جبهه پایداری و آیت‌الله مصباح و هم نظر جبهه متحد اصولگرایان تامین شود. در این راستا تلاش‌هایی صورت گرفته و همایش اخیر وحدت اصولگرایی هم با همین هدف برگزار شد.

مسئول واحد تشکیلات جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به این سوال که با توجه به تجربه پیشین در انتخابات ریاست‌جمهوری آیا اصولگرایان امکان رسیدن به وحدت را دارند یا خیر؟ یادآور شد: انتخابات مجلس تفاوت اساسی با انتخابات ریاست‌جمهوری دارد. در مجلس می‌توان ائتلافی تشکیل داد و سهم معقولی برای هر گروه در نظر گرفت. سابقه در مجلس قبلی هم نشان داده که با برنامه‌ریزی و با وجود این‌که لیست واحدی نداشتیم نهایتا نظر دو گروه عمده اصولگرا تامین شد و در آینده هم می‌توان به همین هدف رسید.

نیک‌فر در پایان با اشاره به این‌که اصلاح‌طلبان هم اگر می‌خواهند به فعالیت خود ادامه دهند باید در چارچوب نظام حرکت کنند، گفت: اصلاح‌طلبان اگر کسانی را که معارض نظام بودند کنار بگذارند و تندروها و ساختارشکنان را محور قرار ندهند، ممکن است به موفقیت برسند، اما اگر تندروها و ساختارشکنان محور اصلاحات باشند طبیعی است که مردم آنها را نمی‌پذیرند چون مردم نظام و ایران اسلامی را می‌خواهند و به همین دلیل به کسانی که معقول باشند رای خواهند داد، نه کسانی که چارچوب‌ها و خط قرمزها را رعایت نمی‌کنند.

انتهای پیام

کد N548624

وبگردی