آفتاب

پیوند نامبارک روزنامه کیهان و صهیونیستهای ضدایرانی در غرب

پیوند نامبارک روزنامه کیهان و صهیونیستهای ضدایرانی در غرب

از زمان پیروزی تاریخی «حسن روحانی» در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392، بیش از یک سال است که من مکررا درباره ائتلاف میان تندروان داخل و خارج از ایران گفته و نوشته ام. از این بابت نیز به شدت مورد شماتت واقع شده ام.

به نظر من دلواپسان داخلی و خارجی، نگران به ثمر رسیدن مذاکرات کنونی و توافق هسته ای هستند. این دلواپسان داخلی با همکاران و شرکای عرب، اسراییلی و نومحافظه کاران اروپایی و آمریکایی آنان با انگیزه های مختلف ایدئولوژیک، سیاسی و اقتصادی خواهان شکست مذاکرات و انزوا و انفعال روز افزون ایران بوده و هستند.
با همه دلایل و شواهدی که تاکنون دیده و شنیده و خوانده شده، روزنامه کیهان چاپ تهران، در شماره روز دوشنبه خود مطلبی را علیه خانواده حسن روحانی از سو و به نقل از «امانوئل اتولنگی» منتشر کرده و مطلقا به دیدگاه، موضع و خط و ربط این نویسنده ضدایرانی حامی اسراییل اشاره نکرده و نوشته او را بی کم و کاست نقل و تایید کرده است.
امانوئل اتولنگی یکی از بدنام ترین چهره های لابی صهیونیسم و تندروان جنگ طلب اسراییلی در اندیشکده ها وگروههای لابی اسراییل و نومحافظه کاران در اروپا و آمریکا است. تلاشهای ضدایرانی اتولنگی و هم پیمانان از زمان ریاست جمهوری «محمد خاتمی» آغاز شده، در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد ادامه یافته و اکنون با احساس خطر از توفیق روحانی شدت گرفته است. بدون تردید او یکی از پیشگامان و سردمداران اشاعه سیاستهای ضدایرانی در غرب و از همکاران منظم و دایمی سایتها و نشریات اسراییلی و ضدایران است.
برای نمونه عرض می کنم که پیشنهاد طرد و اخراج ایران از جام جهانی فوتبال 2006 از سوی اتولنگی مطرح شد. بسیاری از برنامه های انزوا و تحریم ایران در دست کم ده سال اخیر زاییده اندیشه و ابتکار اتولنگی و موسسه هایی است که او در آنها همکاری داشته است.
جای آن است که این موضوع جدی گرفته شود و درباره آن بیش از پیش بحث و گفتگو شود.

کد N548451

وبگردی