آفتاب
وزیر دادگستری:

برنامه دولت تزریق اطلاعات صحیح به جامعه است

برنامه دولت تزریق اطلاعات صحیح به جامعه است

بی قانونی اشتباه بزرگتری از قانون بد داشتن است؛ بحث نظم در دولت مورد تاكید جدی است و مشكلاتی كه از بی نظمی و بی قاعدگی بوجود می آید آثار زیانباری دارد.

وزیر دادگستری گفت: برای كمك به جامعه باید اطلاعات درست به جامعه تزریق گردد و بنای دولت نیز جمع آوری صحیح اطلاعات است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، صبح امروز و در ادامه جلسه تفسیر قرآن در جمع كاركنان وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حكومتی، بر عزم جدی دولت در نظم بخشیدن به امور و قانونمداری و تدبیر تاكید كرد.

وزیر دادگستری به آثار و تبعات زیانبار قانونگریزی و بی نظمی در امور كه در گذشته گریبانگیر كشور بوده اشاره كرد و گفت: «بی قانونی اشتباه بزرگتری از قانون بد داشتن است؛ بحث نظم در دولت مورد تاكید جدی است و مشكلاتی كه از بی نظمی و بی قاعدگی بوجود می آید آثار زیانباری دارد».

وی ادامه داد: دولت بنا ندارد سرعت انجام امور، جلب رضایت عمومی و اقناع اجتماعی را به هر قیمتی به دست بیاورد، چراكه در بسیاری از مواقع همین موارد سبب بروز مشكلات فراوانی شده است؛ بدون محاسبه، پیش بینی و تعیین راهكارهای مناسب برای تحصیل ابزار و مقدمات، تصمیم گیری كردن، فرهنگ بسیار غلطی است كه غیر قابل گذشت است.

پورمحمدی با بیان این مطلب كه بحث شفافیت در دولت بسیار جدی است، كسب اطلاعات و ابزار و گردش این اطلاعات و نیز پرهیز از پنهان كاری و دست كاری اطلاعات را دو امری عنوان كرد كه دولت برای ایجاد شفافیت مد نظر قرار داده است و در این باره تصریح كرد: برای كمك به جامعه باید "اطلاعات درست" به جامعه تزریق گردد و بنای دولت نیز جمع آوری صحیح اطلاعات است.

وی با اشاره به مشكلات موجود در گذشته و لزوم پرهیز از فرافكنی در بین مسوولین اظهار كرد: پرونده عملكرد گذشته در واقع پرونده همه ماست؛ چراكه اغلب ما در گذشته بخشی از كارها را برعهده داشته ایم كه از این رو در مشكلات و كاستی های گذشته نیز دخیل بوده ایم؛ پس در بیان این مشكلات نباید فرد خاصی را مخاطب قرار دهیم و اصولا فلسفه امر به معروف و نهی از منكر آشكار سازی ضعفها است كه در صورت رعایت اصول آن، به پیشرفت جامعه كمك خواهد شد.

وزیر دادگستری با انتقاد از عملكرد مجلس در عدم تصویب لایحه اصلاح قانون بودجه توضیح داد: با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب، متاسفانه تا كنون فلسفه قانون بودجه مورد توجه قرار نگرفته بود كه دولت یازدهم در فاصله ای كوتاه و با همتی جدی این قانون را مورد مطالعه و بازنگری قرار داد كه نتیجه آن، حذف برخی احكام تكراری در بودجه سنوات گذشته و ارسال لایحه آن به مجلس بود.

وی ادامه داد: جای تعجب است كه مجلس شورای اسلامی علیرغم اینكه كلیات این طرح را مورد تصویب قرار داده و حتی از دولت تقدیر نیز به عمل آورده بود، در مرحله بعدی بدون اینكه به كمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شده باشد، مورد تصویب قرار نگرفت؛ حال آنكه در صورت تصویب این لایحه، شفاف سازی مطلوبی در ارایه قانون بودجه صورت می گرفت و بسیاری از مشكلات موجود در این حوزه بر طرف می شد.

پورمحمدی در خاتمه با بیان این موضوع كه برخی، به اطلاعات منتشر شده از سوی دولت انتقاد می كنند و از طریق دست انداختن، استهزا، پیامك و ساخت انیمیشن و...، به دنبال تغییر واقعیت هستند، گفت: اگر تدبیر كنیم و در امور تشریك مساعی داشته باشیم، تفضل خداوند نیز شامل حال ما خواهد شد و مشكلات و كاستی ها از بین می روند؛ می بایست از خرابكاری پرهیز كرد و به دیگران نیز اجازه خرابكاری نداد.

کد N548413

وبگردی