آفتاب
افخم:

تهران برای سفر العبادی اهمیت ویژه ای قائل است

تهران برای سفر العبادی اهمیت ویژه ای قائل است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: تهران برایسفر العبادی اهمیت ویژه ای قائل است و در این سفر که همکاریهای همه جانبه دو کشور را به مرحله ای جدید وارد خواهد کرد, جناب آقای العبادی و مقامات و مسئولین عالیرتبه کشورمان آخرین تحولات منطقه و راههای کمک به حل معضلات موجود را مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اهمیت  سفر حیدر العبادی نخست وزیر عراق به تهران  گفت: افق پیش روی ایران و عراق ثبات، آرامش و تقویت مناسبات منطقه ای است.
 
مرضیه افخم خاطر نشان کرد: تهران برای این رویداد اهمیت ویژه ای قائل است و در این سفر که همکاریهای همه جانبه دو کشور را به مرحله ای جدید وارد خواهد کرد, جناب آقای العبادی و مقامات و مسئولین عالیرتبه کشورمان آخرین تحولات منطقه و راههای کمک به حل معضلات موجود را مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهند داد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: از جمله اهداف این سفر که متعاقب شروع بکار دولت جدید در عراق صورت می گیرد، افزایش و ارتقای مناسبات و همکاریهای دو کشور در ابعاد مختلف می باشد و افزایش همکاریهای دوجانبه در زمینه انرژی، مسکن، سازندگی و سایر زمینه های موجود متناسب با ظرفیتهای وسیع دو طرف و برنامه های آتی مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
 
مرضیه افخم اظهار داشت: رایزنی های نزدیک میان دو کشور با توجه به حساسیت و پیچیدگی تحولات منطقه و همچنین نقش موثر تهران و بغداد در کمک به بازگشت صلح و ثبات به منطقه و یکپارچه کردن تلاشهای جاری در جهت مبارزه جدی با تروریسم از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام حمایت ایران از وحدت و یکپارچگی، امنیت و توسعه همه جانبه کشور دوست و همسایه عراق خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران روند توسعه همه جانبه روابط راهبردی با عراق را بر اساس منافع و مصالح مشترک دو کشور و منطقه دنبال می کند و بر همین اساس با عراق در مقابله با چالشهای فرارو بویژه امنیت و ریشه کنی پدیده شوم تروریسم همکاری می کند.
کد N548301

وبگردی