آفتاب

باروسو نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داد

باروسو نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داد

رئیس کمیسیون اروپا در حالی امروز (دوشنبه) درباره باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا سخن می‌گفت که مخالفان این اتحادیه در انگلیس هفت ماه مانده به انتخابات به اعمال فشار برای خروج از اتحادیه می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گزارش خبرگزاری فرانسه، خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا در جریان سخنرانی خود در اندیشکده "چتم‌هاوس" گفت: در سال‌های پیش رو، انگلیس با انتخابی روبرو‌ست؛ ماندن در اتحادیه اروپا یا ترک این بلوک. آیا انگلیس بدون کمک گرفتن از دوستانش می‌تواند پا بر جا بماند؟ پاسخ من احتمالاً خیر است.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس با افزایش فشارها از جانب حزب یوکیپ که مخالف اتحادیه اروپا هستند، مواجه شده و قول داده تا عضویت در این اتحادیه را مجدداً بحث بگذارد و اگر بار دیگر انتخاب شود، رفراندومی تمام و کمال برگزار کند.

باروسو نیز به سیاستمداران تاکید کرده که اقدامی مناسب و مثبت را برای ماندن در اتحادیه انجام داده و نگرانی خود را بابت مطالب منفی و نادرست در روزنامه‌ها ابراز داشت.

وی افزود: این مسئله مرا نگران می‌کند که برخی از سیاستمداران آنگونه که باید عمل نمی‌کنند.

پس از گزارش‌های خبری مبنی بر اینکه دیوید کامرون ممکن است برای مهاجران اتحادیه اروپا که به انگلیس می‌آیند، محدودیت ایجاد کند، باروسو در مصاحبه‌ای گفت: چنین محدودیتی مغایر با قوانین اروپاست.

وی افزود: هرگونه اقدام این‌چنینی با توافق اتحادیه اروپا مغایر است چرا که عدم مغایرت و تبعیض برای ما در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام

کد N547774

وبگردی