آفتاب
در پی تیراندازی ارتش الجزایر به مراکشی‌ها؛

مراکش سفیر الجزایر را احضار کرد

مراکش سفیر الجزایر را احضار کرد

کشور مراکش در اعتراض به شلیک گلوله از سوی یک سرباز ارتش الجزایر به شهروندان مراکشی در نوار مرزی دو کشور که به مجروح شدن آنان منجر شد، سفیر الجزایر را در رباط احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه رای الیوم چاپ عربستان، وزارت خارجه مراکش اعلام کرد که کشورش در اعتراض به اقدام رباط و محکومیت تجاوزهای بی‌سابقه‌اش این سفیر را احضار کرده است.

دولت مراکش در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی تیراندازی ارتش الجزایر به سوی 10 شهروند مراکشی در مرز مراکش - الجزایر در شهر بنی خالد نزدیک شهر وجدة یک جوان 28 ساله مراکشی به شدت از ناحیه صورت آسیب دیده و در اوضاع بسیار وخیمی به سر می‌برد.

صلاح الدین مزوای، وزیر خارجه مراکش اعلام کرد: این تجاوزها از سوی الجزایر به طور بی‌سابقه‌ای در حال افزایش است و در راستای اقدامات سابق مقامات الجزایر در نوار مرزی دو کشور صورت گرفته است.

دولت مراکش در بیانیه‌ای اقدامات ارتش الجزایر را ضربه‌ مستقیمی به جان مردم مراکش خواند و رفتارهای غیرمسئولانه آنان را محکوم کرد.

مرز زمینی میان مراکش و الجزایر حدود 1500 کیلومتر است که از سال 1994 میلادی تا کنون بسته است.

پیشتر الجزایر تصمیم گرفت که برای حفر خندق‌هایی به منظور مبارزه با قاچاق نفت نقش خود را تحکیم کند.

همچنین مراکش نیز با هدف جلوگیری از تهدیدهای تروریست‌ها در بخش‌هایی از مرز خود اقدام به ساخت دیوارهای مجهز به دوربین کرد.

انتهای پیام

کد N547705

وبگردی