آفتاب

لاوروف: به حمایت از سوریه و عراق برای مقابله با تروریسم ادامه می‌دهیم

لاوروف: به حمایت از سوریه و عراق برای مقابله با تروریسم ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه ایران و سوریه دو همپیمان مسکو در مقابله با تروریست‌ها هستند، گفت: ما به حمایت خود از سوریه و عراق برای مقابله با تروریسم ادامه می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، "سرگئی لاوروف"، وزیر خارجه روسیه در سخنانی تصریح کرد: ایران و سوریه همپیمان ما در مقابله با تروریسم هستند و ما به حمایت خود از سوریه و عراق ادامه می‌دهیم و این دو کشور را به کمک‌های نظامی جهت مقابله با اقدامات تروریستی مجهز می‌کنیم.

لاوروف تاکید کرد: آمریکا به بهانه حمایت از حقوق بشر در امور داخلی برخی کشورها مداخله می‌کند. واشنگتن و همپیمانانش برای ایجاد نظام جهانی یک قطبی با بهانه‌های مختلف جهت مداخله در امور کشورها وارد عمل می‌شوند.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: ما هیچ‌گونه توضیحاتی از آمریکا درخصوص عملیات این کشور در سوریه دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: غرب از تندروها و تروریست‌ها برای سقوط و سرنگونی نظام معمر قذافی (دیکتاتور سابق لیبی) حمایت به عمل آورد و در حال حاضر همین اقدام و رفتار را در مورد سوریه در پیش گرفته است.

وی تاکید کرد: حملات جنگنده‌های آمریکایی به سوریه بدون هماهنگی با دمشق با اصول سازمان ملل مغایرت دارد.

لاوروف گفت: تجربه نیروهای بین المللی در افغانستان تجربه موفقیت آمیزی نبوده است، چرا که این کشور در حال حاضر به مرکز تروریسم تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: اتحادیه اروپا جمهوری‌های شوروی سابق را در مقابل دو گزینه قرار داده است که یا با غرب باشند یا با روسیه و این سیاست دو گزینه‌ای غرب موجب شعله‌ور شدن آتش بحران در اوکراین شده است.

انتهای پیام

کد N547656

وبگردی