آفتاب

عمران خان: کمک مالی انگلیس به جیب سیاستمداران فاسد پاکستان می‌رود

عمران خان: کمک مالی انگلیس به جیب سیاستمداران فاسد پاکستان می‌رود

رهبر حزب اپوزیسیون تحریک انصاف پاکستان هشدار داد، کمک‌های مالی انگلیس برای ثروتمند کردن سیاستمداران فاسد پاکستان استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، عمران خان رهبر اپوزیسیون پاکستان خاطر نشان کرد که اسلام‌آباد از کمک مالی چندین میلیون پوندی انگلیس سوءاستفاده می‌کند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که گزارشی افشا شد مبنی بر اینکه این کمک مالی نتوانسته به ارتقای آزادی سیاسی کمکی کند.

این کریکت‌باز سابق پاکستان گفت: از کمک‌های مالی انگلیس در راستای افزایش ثروت پاکستانی‌هایی که ارتباطی با این رژیم فاسد دارند، استفاده می‌شود. این کمک‌ها به دست کسانی می‌رسد که احتیاجی به آن ندارند و هرگز در اختیار افراد مستحقق قرار نمی‌گیرد.

مصاحبه عمران خان با روزنامه سان پس از آن انجام شد که گزارشی فاش شد مبنی بر اینکه کمک‌های مالی انگلیس هیچ تاثیری در اقتصاد و آزادی‌های سیاسی کشورهای دریافت‌کننده نداشته است.

در این تحقیق 28 کشور دریافت‌کننده کمک مالی انگلیس مورد بررسی قرار گرفته‌اند و نتایج نشان می‌دهد که این کمک هیچ تاثیر قابل تشخیصی بر روی آزادی کشورهای در حال توسعه نگذاشته است.

پاکستان یکی از کشورهایی است که بیشترین کمک‌ها را دریافت می‌کند که بیش از 310 میلیون پوند است و سال گذشته نیز 253 میلیون دلار دریافت کرده است.

عمران خان در ادامه مصاحبه‌اش گفت: زمانی که می‌گویم از این کمک‌های خارجی سوءاستفاده می‌شود، منظورم این است که سیستم ما به درستی از آن استفاده نمی‌کند. این پول باید صرف پروژه‌های رفاهی شود اما به جای آن میلیاردرها را پولدارتر می‌کند. این فاسدترین دولتی است که پاکستان تاکنون به خود دیده است. بنابراین هر پولی به دست آنها برسد، میان خودشان تقسیم می‌کنند. اگر بخواهیم تغییراتی ایجاد کنیم، این دولت باید برود. در غیر این صورت این پول‌ها هرگز به دست افراد مستحق نمی‌رسد.

انتهای پیام

کد N547643

وبگردی