آفتاب

نمکدان را از سفره‌هایتان حذف کنید ‌

نمکدان را از سفره‌هایتان حذف کنید ‌

یک کارشناس تغذیه به خانواده‌ها توصیه کرد: نمکدان را از سفره‌هایشان حذف کنند.

علی اشرف رشیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، نمک را ترکیبی از سدیم و کلر دانست و افزود: نمک یکی از مواد مورد نیاز بدن است که مصرف روزانه آن برای افراد ضروری است.

این کارشناس تغذیه گفت: مصرف روزانه پنج گرم نمک(معادل یک قاشق چایخوری) برای تامین نیازهای بدن کافی است که این میزان نمک نیز در تهیه غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مصرف زیاد نمک و به دنبال آن افزایش میزان سدیم بدن زمینه ساز ابتلای فرد به فشار خون و بیماری‌های کلیوی است، افزود: بالا رفتن فشار خون نیز زمینه ساز ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی است.

وی در ادامه به افراد توصیه کرد: از مصرف غذاهای شور و پرنمک خودداری کنند.

رشیدی با بیان اینکه بهتر است افراد در انتخاب میان وعده‌های خود نیز دقت داشته باشند، خوراکی‌هایی مثل چیپس، پفک و سایر خوارکی‌های این چنینی را حاوی مقادیر زیادی نمک دانست و گفت: بهتر است افراد از خوردن خوراکی‌های پر نمک خودداری کنند.

این کارشناس تغذیه افزود: بهتر است افراد هنگام استفاده از مواد غذایی و خوراکی‌های مختلف به عنوان وعده‌های اصلی و میان وعده‌ها از انواع کم نمک آنها استفاده کنند و از پاشیدن مجدد نمک با نمک‌پاش بر روی غذا نیز خودداری کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ذائقه افراد از کودکی شکل می‌گیرد، گفت: توصیه می‌شود خانواده‌ها از کودکی فرزندانشان را به مصرف غذاهای کم نمک عادت دهند، چرا که این عادت به دوران بزرگسالی فرد می‌رسد.

رشیدی در ادامه با بیان اینکه 80 درصد مردم ایران در سفره‌هایشان از نمکدان استفاده می‌کنند، از مردم خواست تا به منظور دستیابی به سلامتی نمکدان را از سفره‌هایشان بردارند.

‌انتهای پیام

کد N547571

وبگردی